Nauka on-line bywa coraz bardziej efektywna. Należy pamiętać jednak o kilku podstawowych zasadach. E-learningu nie powinno się z pewnością traktować jako głównego źródła zdobywania kompetencji. Jak w każdej dziedzinie życia, przede wszystkim należy jasno sprecyzować cele lekcji online.

Data dodania: 2011-08-29

Wyświetleń: 2188

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Warto bliżej poznać wszystkich uczestników internetowych korepetycji. Przy organizowaniu kursów online niezbędne jest również stworzenie przyjaznej grafiki i nawigacji, pozwalającej uczestnikom na łatwe poruszanie się w wirtualnej przestrzeni. Nasza platforma e-learningu musi zawierać materiały poszerzające wiedzę uczniów, wraz z przydatnymi linkami. Nie zapominajmy o pozaszkolnych zainteresowaniach oraz o priorytetach uczestników lekcji online.

Serwis interentowy powinien zapewniać uczniom możliwość współpracy między sobą oraz pozwalać na zamieszczanie komentarzy oraz uwag co do sposobu prowadzenia korepetycji przez internet. Można to osiągnąć poprzez tworzenie grup dyskusyjnych. Nauka online to nie tylko internet. Kursanci muszą zaopatrzyć się także w drukowane podręczniki oraz skrypty, czy lekcje na nośnikach audio i wideo. Dobrym pomysłem na uatrakcyjnienie kusru online będą też wideotelekonferencje, lub przynajmniej audiotelekonferencje. 

Wyłania nam się więc tutaj podstawowa zasada, której stosowanie niezbędne jest również w wirtualnym świecie - uczestnicy lekcji on - line muszą mieć bezpośredni kontakt, zarówno między sobą, jak i z nauczycielami prowadzącymi naukę przez internet. Liczba osób chwalących sobie takie metody nauczania w Polsce systematycznie wzrasta. E-learning wzbudza coraz większe zaufanie, zwłaszcza że wykorzystywany jest już nawet przez uniwersytety z wielowiekową tradycją.


Kursy i szkolenia online oraz inne rodzaje e-learningu proponuje między innymi serwis student.pl.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Licencja: Creative Commons
0 Ocena