Wystarczy wymienić kilka zalet zdalnego nauczania, żeby chcieć go zastosować:
- wszechstronność: dowolna dziedzina nauczania
- multimedialność: teksty, audio, video
- interaktywność: ankiety, forum, czat, poczta, komentarze, quizy, testy
- niskie koszty: zero książek, skryptów (drukuje kto chce)
- natychmiastowa dostępność dla kursantów
- możliwość wspólnego tworzenia kursu przez kilka osób
Co zrobić, żeby było lepiej niż dobrze?
- ludzie muszą się ze sobą kontaktować - trenerzy z uczniami, uczniowie między sobą. Najlepiej jak kontaktują się osobiście, a przynajmniej głosowo (nieoceniony Skype)
- "nauczeni" uczniowie powinni pomagać początkującym: dopiero tłumacząc innym, widzi się czego się nie umie
- dobrze jest wykonywać działania zespołowe
- maksymalnie pobudzać uczniów do aktywności: nauka na kursie nie powinna być tylko wchłanianiem wiedzy
- im bardziej praktyczny kurs, tym lepiej: jak najwięcej ćwiczeń, zadań, przykładów
- uczysz się, po masz taką potrzebę: nie uczysz się jak w szkole, na "zapas". Zdobyte umiejętności najlepiej od razu wykorzystywać w praktyce
- modułowa, nieliniowa nauka: dobrze podzielić kurs na w miarę niezależne moduły, które można przyswajać w dowolnej kolejności