0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1480 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Kryzys w branży muzycznej trwa nadal. W tym tygodniu niewielu artystów może pochwalić się sprzedażą na poziomie powyżej 20 tysięcy egzemplarzy. Listy sprzedaży zdominowali Beastie Boys, Lonely Island i Jennifer Lopez.

Nowojorczycy z Beastie Boys wylądowali z płytą Hot Sauce Committee Part 2 na miejscu 6, ze sprzedażą 24,5 tysiąca sztuk. Po trzech tygodniach na rynku nowe CD Beastie Boys ma na liczniku 194,5 tysiąca egzemplarzy.

Inne białe trio, komedianci z Lonely Island swój album Turtleneck & Chain zobaczyło na miejscu numer 7. Sprzedaż 23, 5 tysiąca sztuk daje 91,5 tysiąca egzemplarzy po dwóch tygodniach na półkach.

Jennifer Lopez szuka miłości poza pierwszą dziesiątką. Album „Love?” wylądował na miejscu 12 z wynikiem 22 tysiące sztuk. Po miesiącu na rynku nowa płyta pani Lopez sprzedała się w ilości 138,5 tysiącach sztuk. Ten wynik jest o tyle zaskakujący, że wydawać by się mogło, że przy takim nakładzie na promocję nowej płyty Jennifer Lopez zgarnie w pierwszym tygodniu co najmniej złotą płytę.

Miejsce 18 zajął z kolei Bruno Mars. Wokalista, który ma problemy z prawem i narkotykami może cieszyć się z platyny. Ubiegły tydzień zakończył wynikiem 18,5 tysiąca egzemplarzy, co łącznie dało 1 036 000 sprzedanych sztuk Doo-Wops & Hooligans.

Wiz Khalifa walczy tymczasem o złoto. Dwa miesiące na rynku, łączny wynik 403 tysięcy i 26 miejsce z tygodniową sprzedażą na poziomie 15 tysięcy pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Rolling Papers powinno zgarnąć złoto najpóźniej na początku lipca.

Lil Wayne może być dumny ze swojej podopiecznej. Nicki Minaj już dawno zgarnęła platynę i walczy o podwójną platynową koronę. Miejsce 37, sprzedaż tygodniowa na poziomie 12,5 tysięcy sztuk i łączny wynik 1 381 500 egzemplarzy pozwala wierzyć w końcowy sukces.

Wylansowani młodzieńcy z New Boyz nie zaszaleli za bardzo po pierwszym tygodniu na rynku. Debiut Too Cool To Care na miejscu 41 to na pewno spore rozczarowanie. Wynik poniżej 12 tysięcy sprzedanych płyt to ogromne rozczarowanie dla młodych raperów z Kalifornii.

Licencja: Creative Commons