Przedstawię ci dziś narzędzie, które jeśli dobrze zaprojektujesz sprawi, że nigdy już nie będziesz martwić się o to czy będziesz mieć odpowiednią ilość klientów w twoim gabinecie

Data dodania: 2011-04-29

Wyświetleń: 2249

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Odwiecznym problemem młodych kosmetyczek (i tych z dłuższym stażem również) jest – czy uda mi się  przyciągnąć  klientów do mojego gabinetu?

Jednym z ważniejszych narzędzi ułatwiających nam kontakty z klientami jest KARTA KLIENTA.

Tak, tak. To nie tylko rejestr klientów (imię, nazwisko i numer telefonu) Karta klienta to fantastyczna baza danych, oczywiście tylko dla ciebie, twojego gabinetu i dobra twojego klienta.

Jeśli dobrze ją zaprojektujesz,  jeśli wprowadzisz od pierwszych dni działalności będziesz mieć możliwość wykorzystania jej do nawiązania dobrych relacji z twoimi klientami.

Bo to RELACJE są tym co powoduje, że ludzie do nas wracają.

Czy przypominasz sobie sytuacje w różnych instytucjach, gdzie wydawało ci się, ze wtedy gdy przychodzisz ze swoją sprawą to przeszkadzasz urzędnikowi w pracy? Czy masz takie poczucie, że najchętniej więcej tam byś nie wracała gdybyś nie musiała?

Skąd będziesz wiedzieć, że klient jest zadowolony?

Skąd będziesz wiedzieć jakie ma potrzeby?

To Karta Klienta jest źródłem tych wszystkich informacji

1. Karta to informacje o stanie skóry zastanej i po zabiegu. To informacje o podjętych działaniach, terapii, zabiegach, seriach, stosowanych kosmetykach oraz sprzedaży do pielęgnacji domowej.  Karta klienta to nie tylko stan skóry jaki zastałaś i jak wyglądał po zabiegu, choć to bardzo ważne.

2. Karta klienta służy pozyskiwaniu danych, które  nam pomagają w nawiązywaniu relacji. Np. urodziny, imieniny, data ślubu, o czym często mówi, czym się interesuje, jakie ma wymagania, jaką wiedze na temat zabiegów i potrzeb skóry, jakie ma upodobania podczas zabiegu – np. muzyka. Informacje o rocznicach to okazja, żeby zaprosić na specjalnie przygotowany zabieg w promocyjnej cenie. To również okazja wysłać kartkę z gratulacjami, życzeniami.

3. Karta klienta to również statystyka – częstotliwość odwiedzin, rabaty za polecenia, informacje o upominkach. Byłoby niestosownie dać drugi raz taki sam upominek. Karta to również Informacje o dzieciach. Często mnie pytają uczennice, po co mi informacje o dzieciach. Dzieci są dla każdego bardzo ważne. Lubimy o nich opowiadać! Jeśli zadasz pytanie klientce o jej dzieci i będziesz przy tym pamiętać ich imię, masz w niej dozgonnego przyjaciela.

4. I wiele, wiele innych, zależnych od twojej grupy docelowej, od twojej kreatywności.

Tego nas niestety w szkole nikt nie uczy. Dziś klient chce czuć się zauważany, ceniony wtedy chętnie korzysta kolejny raz z naszych usług. Im lepsze będą twoje relacje z klientami tym ich liczba zadowolonych będzie rosła.

Pamiętaj, to RELACJE powodują, że ludzie do nas wracają !

Licencja: Creative Commons
0 Ocena