0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1440 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Pracujesz w domu. Wydaje ci sie, że masz dużo czasu i zawsze zdążysz wszystko zrobić. Dzięki chociażby temu dodatkowemu czasowi jaki zyskałeś rezygnując z dojazdów. Jednak okazuje się, zwłaszcza w ciągu pierwszych kilku miesięcy, że w ciągu jednego dnia udaje ci się zrobić dużo mniej niż sądziłeś.

Dobre zarządzanie czasem pomaga zrobić jak najwięcej w czasie, jaki masz do dyspozycji. Każdy ma do dyspozycji tylko 24 godziny na dobę, a jednak jednemu udaje się w tym czasie osiągnąć rzeczy wielkie, a innemu udaje się niewiele. Każdy pracujący w domu chce wyćwiczyć 3 podstawowe umiejętności umożliwiające lepsze wykorzystanie czasu i podnoszące produktywność. Dzięki temu szybciej zrobisz więcej. Te trzy umiejętności to  planowanie swojej pracy z dużym wyprzedzeniem, rezerwowanie swojego czasu i delegowanie niektórych zadań innym.

Planowanie zadań z dużym wyprzedzeniem dotyczy tego, co chcesz osiągnąć i co zamierzasz zrobić. Nie jest to proste na początku. Warto zacząć od planowania rzeczy do zrobienia następnego dnia – wystarczy zaplanować 3 najważniejsze rzeczy i ułożyć je w kolejności od najważniejszej. Po pewnym czasie będzie ci łatwiej planować cały tydzień, miesiąc, a nawet i cały rok. Nie stresuj się, jeśli nie udaje ci się dotrzymać planu ze 100% skutecznością. Twój plan powinien być elastyczny i pozwalać na zmiany, ale najważniejsze zadania powinny pozostawać niezmienne.   

Umiejętność rezerwowania czasu wynika z konieczności zaplanowania w jakich godzinach w ciągu dnia będziesz najwięcej pracować i potrzebujesz rzeczywistego skupienia. Nikt nie może być skupiony na pracy i pozostawać produktywnym przez osiem godzin pracy non stop. Na jednym zadaniu w rzeczywistym skupieniu można pracować maksymalnie 90 minut. Potem trzeba zrobić przerwę. Odświeżyć głowę, dotlenić mózg i rozruszać ciało.

Trzecia umiejętność to delegowanie. Osiągnięcie mistrzostwa w tej umiejętności to konieczność. Nie możesz robić wszystkiego samodzielnie. Są rzeczy, których robić nie lubisz lub zajmuje ci to więcej czasu niż powinno, bo nie jesteś specjalistą w danym zakresie. Jeśli uwolnisz się od takich prac, zobaczysz o ile więcej czasu ci przybędzie oraz o ile wzrośnie twoja efektywność. Gdy pracujesz w domu, oprócz prac typowo związanych z pracą jest sporo prac, związanych  domem, a których może nie musisz wykonywać tylko dlatego, że jesteś w domu, bo w domu pracujesz. Trochę czasu zajmuje zanim rodzina to zrozumie, ale jeśli uda ci się to zrobić, staną się twoimi sojusznikami i będą cie wspierać w organizowaniu twojego nowego stylu pracy. Do takich prac, jakie można oddelegować należą wszystkie te, które nie wymagają twojego osobistego nadzoru np. wysyłanie korespondencji na poczcie. Jeśli twoją słabą stroną jest informatyka, koniecznie oddeleguj to komuś, kto zrobi to szybciej i taniej.        

Zarządzanie czasem jest łatwiejsze niż sądzisz i kiedy nauczysz się delegować pracę, planować i rezerwować czas na pracę, zobaczysz o ile szybciej i przyjemniej udaje się kończyć projekty.

Pamiętaj, że podejmując decyzję o pracy w domu, robisz to, aby budować swój własny biznes i swoją finansową niezależność. Więcej na ten temat po kliknięciu link poniżej. 

Licencja: Creative Commons