Wśród niektórych internautów występuje opinia, iż reklama kontekstowa jest jedynie wypełniaczem miejsca na stronie, który z reguły nie przynosi żadnych dochodów. Oczywiście, samo umieszczenie reklam nie jest równoznaczne z zarabianiem na nich.

Data dodania: 2010-11-29

Wyświetleń: 1558

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Składowych czynnika sukcesu jest kilka min. odpowiednia popularność serwisu, ale i to nie zawsze przyniesie wymarzone rezultaty. Wbrew pozorom równie ważny jest sam sposób umieszczenia i dopasowania reklam do naszej witryny, tak aby odwiedzający nie odniósł wrażenia, że nasza strona jest jednym wielkim banerem reklamowym. Poniżej zamieszczam kilka wskazówek optymalizujących nasze reklamy.

Rozmiar reklamy

Dobierając rozmiar naszej reklamy pamiętajmy o tym, by był on optymalny w stosunku do zawartości strony, tzn. reklama powinna się wkomponować w tło, a nie stać się jej głównym elementem.  Jednocześnie należy pamiętać, że z reguły reklamy o większej szerokości są skuteczniejsze od wysokich ze względu na ułatwiony sposób czytania (czytelnik nie musi tak często przeskakiwać  pomiędzy wierszami).

Kolor reklamy

Równie ważnym elementem reklamy jest jej kolor. Strategia stosowania kolorów na witrynie jest zależna od umiejscowienia reklam oraz koloru tła. Ogólnie rzecz biorąc przede wszystkim powinniśmy kierować się rozsądkiem. Pamiętajmy, skuteczna reklama, to taka, która jest zauważalna, ale nie nachalna. W związku z tym najlepszą metodą jest stosowanie palety kolorów odpowiadającej barwą zamieszczonym na stronie.

Rozmieszczenie reklamy

Prawdę mówiąc nie ma jednej, idealnej metody rozmieszczania reklam na stronie. Wszystko zależy od charakteru strony, celu i  interwale czasowym w jakim odwiedzają ją internauci. Pomimo tego należy pamiętać, że z reguły, niezależnie od rodzaju serwisu jednym z najczęściej przeglądanych obszarów jest część nawigacyjna. Wynika to z dwóch powodów, po pierwsze jest to pierwszy widoczny element strony, po drugie stanowi on drogowskaz dla „podróżujących” po stronie. Natomiast  Ci, którzy prowadzą bloga, bądź po prostu publikują dużo artykułów powinni umieszczać reklamy tuż poniżej treści, dzięki czemu czytelnik nie będzie miał problemu z jej dostrzeżeniem.     

Licencja: Creative Commons
0 Ocena