Kurier nie jest może najstarszym zawodem świata, ale zapewne nie należy również do najmłodszych. Już w średniowieczu był to odpowiedzialny aczkolwiek często niedoceniany fach.

Data dodania: 2010-10-08

Wyświetleń: 1848

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W ówczesnych czasach, by być kurierem potrzebne były dwie rzeczy, "złota głowa i żelazna pupa".

Dziś na szczęście wymagania się zmieniły, a kurierzy oraz firmy kurierskie przeżywają swoje złote czasy. Należy bowiem zauważyć, że usługi kurierskie są bardzo mocno sprzężone z Internetem, a ten stał się światowym medium końca XX i początku XXI wieku. Ponadto zakupy przez Internet, wraz z jego rozwojem i coraz większym zasięgiem stały się bardzo popularne. A dzięki temu, sprzedaż wysyłkowa zakwitła i wydała ogromne plony. Skupiając się konkretnie na firmach kurierskich, należy zauważyć, że idealnie wstrzeliły się w aktualne zapotrzebowanie rynku. Poczta Polska, choć jest molochem interesu przesyłkowego, nie zdołała ogarnąć wszystkich klientów. A ci, wiedzeni konkretną potrzebą, zaufali niepublicznym firmom kurierskim. I tak rozpoczął się biznes związany z wysyłkami. Obecnie każde cenione przedsiębiorstwo ma swoją zaufaną i sprawdzona firmę kurierską, której powierza swoje produkty.

Przesyłki kurierskie stały się sposobem na nabycie produktów niemalże tak powszechnym i naturalnym, jak tradycyjne chodzenie na zakupy z koszykiem w ręku. A perspektywy są jeszcze większe, gdyż świat staje się globalną wioską i handel za pomocą Internetu będzie coraz bardziej popularny. Idąc tym tokiem myślenia, należy spodziewać się, że kuriera będziemy oglądać o wiele częściej, niż starego, poczciwego listonosza. Tym bardziej, że widzimy ogromne postępy firm kurierskich w świadczeniu uslug. Przecież nie ważne czy otrzymasz przesyłkę od kuriera czy listonosza - ważne, że dotarła.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena