1
głosów
- +

Konstrukcja Biznes Planu

Autor:

Aktualizacja: 08.09.2007


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Własna Działalność


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 7142 razy czytane
  • 12 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Opis firmy – tu należy zawrzeć ogólny zarys firmy, rodzaj przedsięwzięcia oraz to, w jaki sposób będziemy odróżniać się od konkurencji...


Opis firmy – tu należy zawrzeć ogólny zarys firmy, rodzaj przedsięwzięcia oraz to, w jaki sposób będziemy odróżniać się od konkurencji,

• misja - hasło przewodnie działalności,
• podsumowanie wykonawcze - tu powinna zawrzeć się definicja firmy,
• osobowość prawna firmy - jaką firmę zamierzasz posiadać - jednoosobowa działalność gospodarcza, czy może spółka z ograniczona odpowiedzialnością itp.,
• konkurencyjność oferty - sposób odróżniać się od konkurencji; należałoby odpowiedzieć sobie na następujące pytania:, kim są nasi konkurenci, jakie są ich atuty, jakie mają słabości, co odróżni oferowane przez nas produkty/ usługi od oferty konkurencji; co chcielibyśmy wyeksponować prowadząc własną firmę - usługi, jakość czy cenę?


Zarządzanie - ta część biznes planu poświęcona jest profilowi organizacyjnemu firmy; należy tu zaprezentować najważniejsze osoby zarządzające firmą, przedstawić ich doświadczenie zawodowe, wykształcenie, osiągnięcia w karierze; każdy powinien postarać się sprzedać tu własne zalety oraz atuty innych członków zespołu.


Plan marketingowy - tutaj należy zanalizować rynek, na którym będziemy działać, opis potencjalnych klientów oraz sposób promocji, dystrybucji i sprzedaży wytworzonych produktów czy usług:

• analiza rynku – trzeba uwzględnić usytuowanie geograficzne firmy, możliwości konkurowania na rynku, rozwoju firmy, nisz rynkowych i liderów,
• identyfikacja klientów – należy ustalić czy z naszych usług będą korzystać inne podmioty gospodarcze czy raczej będziemy sprzedawać wytwór firmy bezpośrednio klientom,
• lokalizacja - planowany obszar działania firmy,
• dystrybucja – trzeba odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób zamierzamy dostarczać produkty na rynek, to czy jesteśmy producentem, hurtownikiem, usługodawcą zależy, jakie kanały dystrybucji będziemy najczęściej wykorzystywać,
• reklama – należy scharakteryzować, w jaki sposób zamierzamy pozyskiwać potencjalnych klientów, uwzględnić reklamę prasową, internetową, telemarketing, itp.,
• public relations - w jaki sposób zamierzamy tworzyć pozytywny wizerunek własnej firmy,
• polityka cenowa - należy opisać swoją strategię cenową, która będzie zawierać informacje o przewidywanych kosztach i oczekiwanych zyskach,


• warunki sprzedaży i kredytu - trzeba ustalić warunki płatności zanim przeprowadzisz jakąkolwiek transakcję.


Plan organizacyjny - ta część musi zawierać wszystkie kwestie związane z codzienną organizacją pracy oraz wszystkie funkcje firmy:

• pracownicy - większość małych firm to firmy jednoosobowe; jeśli jednak mamy w planach zatrudnienie innych ludzi, w tej części biznes planu należy umieścić informacje, które będą odpowiadać na pytania: gdzie znaleźć pracowników, gdzie umieszczać oferty pracy, jaki zespół skompletować, w jaki sposób ich motywować i jaki będzie program szkoleń,
• dostawcy - nazwy firm, z jakimi będziemy współpracować, sposób nawiązania współpracy,
• księgowość - rodzaj prowadzonej księgowości (karta podatkowa, księga przychodów i rozchodów czy pełna księgowość) i czy będzie ją prowadzić firma zewnętrzna.


Analiza ryzyka - ryzyko w nieodłączny sposób łączy się z każdym biznesem, jednak trzeba je w miarę możliwości zminimalizować; opis zagrożeń, jakie mogą spotkać nasze przedsięwzięcie.


Plan finansowy - ocena finansowej strony przedsięwzięcia jest najważniejszym punktem tego planu, dlatego należy wziąć pod uwagę trzy rodzaje sprawozdań finansowych:

• rachunek zysków i strat - zawiera przewidywane dochody i wydatki w jakimś okresie czasu, najlepiej uwzględniając perspektywę trzyletnią, plan ten rozbij na miesiące w pierwszym roku a w kolejnych na kwartały,
• arkusz bilansowy - czyli zestawienie aktywów z naszymi zobowiązaniami,
• rachunek przepływu środków pieniężnych - jest to ilość gotówki, która przepływa przez firmę w formie wpływów oraz wydatków; każdy właściciel firmy powinien przewidzieć potrzeby finansowe po to żeby wiedzieć, jaki kapitał będzie potrzebny.


Aktualizując biznes plan pewnie zdarzy się tak, że nie wszystkie zawarte w nim założenia będą zgodne z rzeczywistością, dawanie gwarancji, że wszystko powiedzie się z planem jest dość niebezpieczne. Jednak włożona w niego praca i sporządzenie go pomoże wystartować i rozjaśni drogę w zawiłościach prowadzenia firmy.

Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij