O prowadzeniu własnej działalności gospodarczej powiedziane zostało już chyba wszystko. Nie trzeba wcale interesować się biznesem , aby wiedzieć, co jest potrzebne, by firma dobrze prosperowała. Przede wszystkim musi być o niej głośno, w czym pomóc może skuteczna reklama. Trzeba jednak mieć co reklamować, dlatego też istotne znaczenie ma jakość oferowanych produktów, ale też oferta – atrakcyjna cena na pewno przyciągnie wielu klientów.
Oprócz marketingu, duże znaczenie mają także relacje z klientami. W tej dziedzinie powstają coraz to nowsze strategie, takie jak np. CRM, mające pomóc w utrzymywaniu dobrych relacji z innymi ludźmi – kontrahentami, wspólnikami, pracownikami. Jeśli bowiem uda nam się już zareklamować nasze usługi, a tym samym przyciągnąć klientów, trzeba ich w jakiś sposób przekonać, by systematycznie korzystali z naszej oferty. Będzie to bowiem gwarancja stałego dochodu dla firmy, na czym przecież zależy każdemu przedsiębiorcy.
Utrzymywanie dobrych relacji z klientami to bardzo złożona kwestia. Nie wystarczy tylko przyjazne nastawienie, miły ton głosu czy łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Nowoczesne strategie biznesowe stawiają przede wszystkim na umiejętność negocjowania, a nawet wywierania pewnego wpływu na rozmówcę. Siła perswazji, wspomagana przez informacje pochodzące z dziedzin, takich jak psychologia czy socjologia, gwarantuje takie przeprowadzenie rozmowy, które przyniesie firmie wymierne korzyści. Z tego powodu w dzisiejszych czasach ogromnym zainteresowaniem cieszą się szkolenia z zakresu różnego rodzaju strategii biznesowych, dotyczących kontaktów z klientami.