Jakie sposoby komunikacji są najskuteczniejsze? Ciężko znaleźć jedną, trafną odpowiedź. Na pewno, sposób komunikowania powinien być odpowiednio dobrany do grupy odbiorców oraz charakteru komunikatu. Jeżeli chcemy przedstawić nowy produkt specjalistyczny, nie sięgamy po reklamę masową, lecz promujemy się w gazetach, czy portalach tematycznych, gdzie szansa na dotarcie do grupy docelowej jest największa. Mówimy jednak o tradycyjnym pojmowaniu komunikacji.
Zupełnie inne spojrzenie na temat, to dialog pomiędzy organizacją a jej sympatykami, obserwatorami, społecznościami. W tego rodzaju komunikacji nie występuje bezpośrednie promowanie produktów czy usług. Tutaj wymiana informacji ma raczej charakter wizerunkowy, opiniotwórczy, ludzki. Organizacja, która mówi o sobie, to podmiot otwarty na otoczenie, chcący budować pewną wartość. Odbiór firmy, której współpracownicy piszą o sobie, swojej pracy, wydarzeniach w firmie, wyzwaniach, planach i ambicjach, a także przekazują ważne informacje powinien być pozytywny. Komunikacją tego typu muszą jednak kierować uczciwe zamiary.
Przykładem nowoczesnej komunikacji może być prowadzenie bloga. W ten sposób zaczęła porozumiewać się z otoczeniem firma Coreproject, której działalność to zarządzanie projektami, organizacja konferencji oraz finansowanie przedsięwzięć ze środków unijnych. Również politycy wybierają często tę drogę komunikacji, służy ona jednak mniej przekazywaniu ważnych informacji branżowych oraz newsów organizacyjnych, a więcej agitacji politycznej.