Uniwersalne zastosowanie
Pierwszą z nich jest uniwersalne zastosowanie. Zarządzanie relacjami z klientami, od którego pochodzi nazwa tego typu oprogramowania, to nie wszystko. Dobra platforma CRM, poza serwisem klienta i sprzedażą, wspiera również marketing, wykorzystanie danych oraz obieg informacji wewnątrz firmy. Uniwersalność systemów CRM polega także na tym, że często są dostępne w chmurze i upoważnieni użytkownicy mogą korzystać z zasobów firmy z dowolnego miejsca na świecie i w dowolnym czasie. Wystarczy dostęp do internetu i urządzenie mobilne.
Skalowalne rozwiązania
Nowoczesna platforma CRM powinna być skalowalna. Oznacza to przydatność zarówno w małych, jak i dużych organizacjach, a także dostosowywanie systemu do aktualnych potrzeb firmy. Z tą kwestią nierozerwalnie związany jest też budżet, który odgrywa dużą rolę zwłaszcza w przypadku mniejszych klientów. Na ich potrzeby odpowiada model szybkiego wdrożenia, czyli opartego o ściśle określony budżet i gotowe, w pełni funkcjonalne rozwiązania. Takie wdrożenia na polskim rynku oferuje firma Craftware – dostawca Platformy Salesforce CRM.
Rozwój oprogramowania wraz z rozwojem organizacji
Nie oznacza to jednak, że platforma nie może rosnąć wraz z organizacją. Potrzeby i cele biznesowe zmieniają się w czasie. Zamiast wymieniać oprogramowanie, wystarczy je rozbudować o dodatkowe narzędzia i funkcje. W przypadku wspomnianej Platformy Salesforce szereg narzędzi, w tym również darmowych dostępnych jest w bibliotece aplikacji – AppExchange.
Pozytywne doświadczenia dotychczasowych użytkowników
Wybierając najbardziej optymalną platformę CRM, warto zwrócić uwagę na doświadczenia dotychczasowych użytkowników. Salesforce CRM jest obecnie najczęściej wybieranym tego typu narzędziem na świecie. Użytkownicy platformy osiągają wzrost efektywności sprzedaży, wynoszący średnio 34%, satysfakcję klienta wyższą o 45%, a także wzrost zaangażowania pracowników na poziomie 48%.
Więcej informacji na temat systemów CRM można znaleźć pod adresem: