Wybór systemu CRM dla biura nieruchomości nie jest prosty. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję, będziemy musieli przyjrzeć się bardzo wielu propozycjom. Często w pierwszym odruchu decydujemy się na system, który ma najwięcej dodatków. Może jednak okazać się, że z wielu z nich nigdy nie wykorzystamy w swojej firmie. Warto więc na początek zastanowić się, do czego będziemy używać platformy CRM? Oto kilka funkcjonalności, które powinien mieć system, aby sprawdzić się w firmie zajmującej się na co dzień obrotem nieruchomościami.
Współpraca z innymi narzędziami
Nie ma narzędzia typu „wszystko w jednym” dla branży nieruchomości. Każdy sprzedawca, który takie obiecuje, mija się z prawdą. CRM dla nieruchomości może wiele zdziałać, ale nadal będziemy używać wielu innych programów komputerowych potrzebnych do zarządzania biurem. Warto więc zainteresować się na początek, czy wybrana przez nas platforma CRM współpracuje z nimi, nie generując problemów technologicznych. Na przykład, czy nie spowalnia Internetu, który jest jednym z podstawowych instrumentów, jakich na co dzień używa każdy agent nieruchomości.
Rozwój relacji z klientami
Dzięki CRM agenci nieruchomości mogą nawiązać solidniejsze relacje z klientami. A to jest priorytetem w branży, w której poziom sukcesu jest bezpośrednio powiązany z jakością relacji z odbiorcami. Ważnym aspektem budowania silnych relacji jest zdobycie zaufania tych, z którymi współpracujemy. Kiedy jesteśmy zajęci, ważne e-maile i rozmowy telefoniczne mogą umknąć naszej uwadze. Oprogramowanie rozwiązuje ten problem. Na przykład, jeśli powiemy potencjalnej klientce, że zadzwonimy do niej we wtorek, nasz system CRM dopilnuje, abyśmy dotrzymali terminu i w odpowiednim momencie przypomni nam o tym. System CRM umożliwia również przechowywanie notatek z wcześniejszych spotkań. W ten sposób, używając na przykład system ESTI CRM - możemy kolejną rozmowę zacząć od miejsca, w którym przerwaliśmy poprzednią konwersację.
Automatyzacja pracy
Kolejny powód do korzystania z CRM w agencji nieruchomości to możliwość automatyzacji marketingu. System tworzy bazę danych z kontaktów udostępnianych z maili, witryny internetowej oraz mediów społecznościowych i wysyła automatyczne e-maile oraz newslettery. Ponadto platforma CRM może łączyć automatyzację z personalizacją. Wystarczy, że zaprogramujemy naszą bazę danych tak, aby wysyłała naszym klientom życzenia świąteczne lub urodzinowe. Dzięki temu agencji nie muszą codziennie rano przeszukiwać bazy danych, aby sprawdzić, kto powinien otrzymywać e-maile tego dnia. Całą pracę wykona za nas automatycznie CRM.
Jeśli jesteśmy małym zespołem, nie potrzebujemy systemu CRM z mnóstwem funkcji. Kupmy raczej wersję podstawową, która zaspokoi nasze bieżące potrzeby. Warto jednak, aby miała opcję wzbogacenia o kolejne funkcjonalności, które mogą okazać się potrzebne w miarę rozbudowy firmy oraz bazy klientów.