Zyski przedsiębiorstwa można zwiększyć na dwa sposoby: poprzez zwiększenie sprzedaży albo oszczędzając więcej. Ponad 90 proc. firm ponosi zbędne koszty na poziomie 10-30 proc. Dzięki redukcji kosztów nie strategicznych można zwiększyć zyski firmy.

Data dodania: 2008-09-30

Wyświetleń: 9062

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Większość firm zazwyczaj nie zwraca uwagi na pozorne drobne kategorie kosztów (jak i rzadko je monitoruje) takie jak rachunki telefoniczne, materiały biurowe, sprzątanie, usługi pocztowe, internet i wiele innych. Dlatego też umiejętna redukcja takich kosztów doprowadza do zwiększenia zysków firmy.

Większość przedsiębiorców z segmentu MŚP (zarówno tych doświadczony jak i zaczynających przygodę z prowadzeniem firmy) uważa, że odpowiednio dba o swoje wydatki ponoszone na prowadzenie działalności gospodarczej i nie dopuszcza myśli, że można jeszcze bardziej je zredukować nie ponosząc strat w funkcjonowaniu firmy. Jest to niestety błędne myślenie, ponieważ w każdej firmie można oszczędzać nie ponosząc strat w funkcjonowaniu, dzięki odpowiednim profesjonalistom.

Na rynku jest garstka profesjonalnych firm specjalizujących w redukcji kosztów nie strategicznych. W większości przypadków firmy te pobierają swoje wynagrodzenie dopiero po pozytywnym zakończeniu projektu otrzymując prowizję od pozyskanych dla klienta oszczędności. W ten sposób klient nie ponosi ryzyka finansowego, ponieważ cała prowizja wypracowywana jest z oszczędności jakie udało się uzyskać. Jest to idealne rozwiązanie dla małych, średnich i dużych firm, ponieważ może zwiększyć zyski firmy nawet na poziomie 30 proc.

Niewątpliwie w Polsce ten typ usług dla klientów biznesowych jest jeszcze bardzo mało znany, pomimo że w innych krajach jest to usługa popularna, bez której większość firm nie wyobrażałoby sobie prawidłowego rozwoju i funkcjonowania. Ważnym elementem hamującym ten typ usług w Polsce jest nieświadomość i niedoświadczenie polskich przedsiębiorców.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena