W dzisiejszych czasach dobrze opracowana strategia sprzedaży produktów lub usług jest kluczem który otwiera drzwi sukcesu. Nieprawidłowo opracowana strategia tworzy ogromny mur nie do przebicia…

Data dodania: 2008-09-28

Wyświetleń: 5941

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Po co nam strategia sprzedaży?
Strategii sprzedaży potrzebują sieci sprzedaży. Bez odpowiedniej strategii sprzedaż bezpośrednia, przedstawiciele handlowi nie zastąpią nawet najlepsze techniki sprzedaży, ponieważ na niewiele się one przydadzą jeżeli oferta trafia do nieodpowiedniej grupy klientów. Oczywiście strategia sprzedaży to nie tylko dobór odpowiedniej grupy docelowej, ale jest jednym z najważniejszych elementów strategii.

Co powinna zawierać dobra strategia sprzedaży?
Prócz dobrze sprecyzowanych grup docelowych strategia powinna posiadać wyróżnik sprzedażowy, czyli “to coś” co wyróżni twój produkt (usługę) oferowaną przez sprzedawców na tle konkurencji. Odpowiednio dobrana grupa docelowa, odpowiednio sprecyzowany wyróżnik sprzedażowy bazujący na pragnieniach a nie tylko na potrzebach klienta, obsługa klienta podtrzymująca zainteresowanie produktem (usługą) stanowi bardzo ważną część strategii sprzedaży.

Tworzymy sami, czy zgłaszamy się do odpowiedniej firmy?
Na pewno najtańszym rozwiązaniem stworzenia strategii sprzedaży jest stworzenie jej przez przedsiębiorcę (samego siebie). Jednak czy jest to rozwiązanie idealne? W większości przypadków przedsiębiorcy zaczynający działalność gospodarczą nie mają wystarczającej wiedzy i doświadczenia w tworzeniu efektywnych strategii sprzedaży. Dlatego najczęściej takie strategie zawierają mnóstwo błędów które stanowią o zwolnionym tempie rozwoju przedsiębiorstwa albo hamowaniu go. Wielu doświadczonych przedsiębiorców, pomimo wieloletniego doświadczenie prowadzenia firmy decyduje się na współpracę z odpowiednią firmą doradczo konsultingową ze względu na jej doświadczenie, wiedzę i profesjonalizm który zapewnia sukces sprzedaży i bardziej dynamiczny rozwój.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena