Wszystkie urządzenia mobilne łączy jedno – możliwość korzystania na nich z aplikacji mobilnych.
Jest to nic innego jak specjalne oprogramowanie stworzone na potrzeby urządzeń przenośnych. Jednymi z najpopularniejszych aplikacji są te umożliwiające korzystanie z bankowości mobilnej. To właśnie banki są uważane za jednych z pionierów na rynku aplikacji mobilnych.
Potencjał aplikacji jest niemal nieograniczony, a raczej ograniczony wyłącznie przez wyobraźnię projektantów. Aplikacje mają bowiem nie tylko odpowiadać na potrzeby klientów, ale także w pewien sposób je kształtować.
Jeżeli mówimy o aplikacjach biznesowych, trzeba wyraźnie zaznaczyć dwa rodzaje. Pierwsze są właśnie dedykowane interakcji z klientem – umożliwianie dokonania zakupu, przeglądanie produktów lub po prostu zabawę. Drugi typ to aplikacje tworzone na wewnętrzne potrzeby firmy i usprawnienie procesów produkcji.
W każdym jednak przypadku aplikacja powinna być łatwa w obsłudze, niemal intuicyjna. To właśnie prostota działania jest jednym z powodów, dla których aplikacje są tak popularne. Wystarczy dosłownie kilka ruchów palcem, by dokonać przelewu, zarezerwować hotel, kupić na raty sprzęt AGD czy zabawić się w wirtualnego fryzjera.
W tej chwili dla firm działających w każdej branży można stworzyć aplikację mobilną. Oczywiście będą się one różnić stopniem zaawansowania, ale na pewno spełnią swój cel. Ogromnym polem do popisu jest wykorzystanie aplikacji w celach marketingowych. Chodzi o to, że dzięki ogromnej różnorodności i funkcjonalności apki świetnie budują świadomość marki i przywiązują do niej klienta. A to owocuje zakupem produktu lub usługi nie jednorazowo, ale regularnie. Chętniej korzysta się z biura podróży oferującego aplikację umożliwiającą wirtualne zwiedzanie hotelu czy proponującą atrakcje turystyczne w okolicy, niż tego posiadającego tylko „gołą” stronę internetową.
Aplikacje mobilne stanowią także duże ułatwienie dla pracowników, na przykład poprzez wspieranie procesu sprzedaży, bieżące prezentowanie potrzebnych danych, rejestrowanie zmian oraz kontakt z klientami.