Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego pracownika? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak zwiększyć skuteczność swoich rekrutacji. 

Data dodania: 2015-10-04

Wyświetleń: 1166

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak znaleźć dobrego pracownika?

Rekrutacja jest pierwszym etapem zatrudnienia nowego pracownika. Osoby pracujące w działach HR wiedzą doskonale, że zatrudniając nowe osoby, stwarzają zespół ludzi, których praca, składa się na sukces całej firmy, O czym powinien pamiętać dobry rekruter? Ważniejsze jest doświadczenie zawodowe kandydata, czy kompetencje miękkie, które posiada? Czy wygląd osoby starającej się o pracę ma znaczenie? To tylko niektóre pytania, jakie mogą się pojawić w trakcie rekrutacji.

Kto powinien przeprowadzać rekrutację?

Niestety, wiele firm nie posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy wiedzą, na co zwrócić uwagę w trakcie rekrutacji. Szkolenie z rekrutacji i selekcj pozwala zdobyć podstawowe umiejętności z zakresu komunikacji i oceny zachowania, co przekłada się na podejmowanie przemyślanych decyzji. Uczestnicy szkolenia dowiadują się także, jak stworzyć profil oczekiwań wobec kandydata, jak przeprowadzić z nim wywiad oraz jakich błędów powinni unikać w trakcie rozmowy.

Pierwsze wrażenie

Bez względu na to, jak długo trwa i na ile etapów jest podzielona rekrutacja, moment, w którym kandydat pierwszy raz przychodzi na rozmowę bywa decydujący dla dalszej oceny jego pracy i umiejętności. Co istotne, w procesie rekrutacji nie należy się kierować pierwszym wrażeniem. To bardzo trudne, tym bardziej, jeśli mamy osobiste uprzedzenia i preferencje. Pierwsze spotkanie jest dla osoby starającej się o prace bardzo stresujące, co powoduje, ze nie jest do koca „sobą”. Eksperci od HR zalecają, aby spotkać się z kandydatem dwa lub nawet trzy razy, zanim podejmiemy ostateczną decyzję o przyjęciu go na oferowane stanowisko. Warto też spytać kandydata o jego zainteresowania. Poruszenie neutralnych tematów skłoni rozmówcę do większej swobody i pozwoli go lepiej poznać.

Rekrutacja świadczy o firmie

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Koalicję Przyjaznej Rekrutacji 73% badanych firm uważa, że dba o swoje relacje z kandydatami, tymczasem, aż 68% osób starających się o prace przyznało, ze firma nie wykazuje nimi większego zainteresowania. Sposób prowadzenia rekrutacji jest wizytówką firmy. W dobie komunikacji multimedialnej, bardzo łatwo uzyskać opinie, na temat sposobu rozmowy z potencjalnymi pracownikami. Profesjonalne szkolenie z rekrutacji i selekcji pracowników  jest niezbędne w firmach, które dbają o swój wizerunek i chcą przyjmować najlepiej wykwalifikowanych pracowników.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena