Możliwości internetu są ogromne, przekazywanie informacji bardzo łatwe, umieszczanie ogłoszeń z ofertami pracy dziecinnie proste, zatem w czym tkwi problem? Dlaczego tak trudno znaleźć pracodawcy odpowiedniego pracownika?
Może to kwestia zaangażowania? Od kandydatów oczekuje się ścisłych wymagań, określonych dokumentów, precyzyjnych danych określających doświadczenie, umiejętności, kwalifikacje i wykształcenie. A czy w zamian, w ofertach pracy umieszczane są równie szczegółowe informacje odnośnie potencjalnego pracodawcy? Czy ogłoszenia zawierają opis firmy, jej dotychczasową działalność i cele, do jakich dąży? Owszem, zdarzają się takie kompletne oferty pracy z jasno przedstawionymi warunkami, ale nie tak często, jak to być powinno. Zazwyczaj na profesjonalną konstrukcje ofert pracy decydują się duże firmy, które korzystają z usług firm zewnętrznych w zakresie Human Resources.
Zazwyczaj większość udostępnianych ofert pracy zawiera bardzo ogólne informacje. Wskazane jest stanowisko, wykształcenie, ogólne umiejętności. Ogłoszenia są często, bardzo do siebie podobne, brak w nich precyzji i wskazań na konkretne zastosowanie posiadanych umiejętności. Nie ma się co dziwić, że pracodawcy otrzymują setki maili z dokumentami aplikacyjnymi, z którymi ciężko zapoznać się nawet w połowie.
Dokładnie określone zadania, profil firmy, wstępne warunki pracy zawarte w ogłoszeniu, prowadziłyby do wstępnej selekcji, już na poziomie zapoznania się kandydata z ofertą pracy. Oczywiście, część z nich i tak odpowie na ogłoszenie, jednak pozostali, świadomi własnych umiejętności i oczekiwań odnośnie przyszłej pracy odpuszczą, odciążając przy tym pracodawcę od natłoku listów motywacyjnych i cv.
Pracodawca przed dodaniem ogłoszenia powinien jasno określić, jakie ma wymagania i czego oczekuje od zatrudnionej osoby. Dopiero wówczas dodać ogłoszenie do popularnych portali płatnych lub bezpłatnych. Przykładowe zestawienie cenowe zostało umieszczone w oryginalnym artykule. Kolejnym etapem jest udostępnienie informacji, każdą możliwą drogą elektroniczną. Do dyspozycji między innymi portale społecznościowe Facebook, Twitter, Google+, grupy specjalistyczne i społeczności w ramach portali.
Pracodawca, jeśli chce otrzymać najlepszego pracownika powinien dołożyć wszelkich starań, by do niego dotrzeć, tak jak to robią osoby szukające pracy.