Chcąc otworzyć własny biznes gastronomiczny należy znaleźć niszę rynkową. Wyniki badań przeprowadzone w ubiegłym roku donoszą, że najczęściej sprzedającymi się produktami są wszelkiego rodzaju fast foody. Może więc warto zainwestować w tego typu produkty?

Data dodania: 2014-05-19

Wyświetleń: 1480

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Otwierasz lokal gastronomiczny?

Na co należy zwrócić uwagę podczas planowania takiej inwestycji? Cóż, zanim jeszcze zaczniemy wydawać pieniądze, powinniśmy zbadać rynek, określić lokalizację i napisać biznes plan. Należy zaplanować wszystko bardzo dokładnie zaczynając od menu, a kończąc na sprzęcie takim jak frytownica i grill elektryczny. Może się wydawać, że prowadzenie lokalu gastronomicznego jest dziecinnie proste. Nic bardziej mylnego! Wielu, którzy tak właśnie myślało, musiało zamknąć swój interes. Dlatego też doświadczeni restauratorzy i właściciele budek z fast foodem zgodnie twierdzą, że doświadczenie i znajomość branży jest podstawą. Nie należy podejmować decyzji w pośpiechu i rzucać się na głęboką wodę z twierdzeniem „Jakoś to będzie”. Realne i rzetelne podejście do problemów pozwoli uniknąć większości kłopotów i niepowodzeń. Warto także rozważyć pomoc fachowców i ludzi, którzy wspomogą nas swoją radą i wiedzą. O pomoc możemy zwrócić się chociażby do franczyzodawcy. Przy jego pomocy nie będziemy musieli zaprzątać sobie głowy odpowiednim doborem menu, czy też wystroju lokalu. Dodatkowo obowiązkiem takiej osoby jest fachowe wyszkolenie franczyzobiorcy oraz jego pracowników. W ten sposób zapewnimy sobie profesjonalne szkolenie i przygotowanie do samodzielnego prowadzenia interesuj. Jednak z taką współpracą wiąże się niebezpieczeństwo związane z wysokimi opłatami oraz brak możliwości wdrążenia własnych pomysłów. Jeżeli takie prowadzenie interesu nas nie interesuje, zawsze możemy rozważyć współpracę z wyszkolonym managerem. Taki człowiek zajmie się podstawowymi problemami, do których właściciel nie jest jeszcze merytorycznie przygotowany. Aczkolwiek należy pamiętać o jednym, zatrudnienie managera nie zwalnia właściciela z obowiązku prowadzenia swojego interesu. Zadaniem managera jest nauczenie go odpowiedniego podejścia i zarządzania restauracją, dzięki czemu w późniejszym czasie właściciel będzie w stanie przejąć część jego obowiązków. Pomocy, w prowadzeniu lokalu, możemy szukać także w firmach consultingowych. Takie organizacje mają duże doświadczenie, dlatego też potrafią odnaleźć się w wielu trudnych sytuacjach. Taka współpraca wydaje się najtańszym rozwiązaniem, ale za to wymaga najwięcej samodzielności. Może warto również rozważyć znalezienie partnera biznesowego lub współwłaściciela, który wspomoże nas swoją wiedzą i pomysłami?

Mając już zapewnioną pomoc merytoryczną, jako właściciel musimy rozważyć lokalizację, wyposażenie oraz menu naszej restauracji. Jako sektor związany z fast foodem zbyt dużego pola manewru nie mamy, ale warto zastanowić się nad czymś czego jeszcze niema, lub też jest mało w naszej miejscowości. Może jakieś nietypowe danie przygotowane we frytownicy? Określiwszy menu należy dobrać sprzęt i maszyny. Na szczęście wiele sklepów i hurtowni oferuje ciekawe i względnie tanie urządzenia. Frytownica i grill są sprzętami, których na pewno nie brakuje w sklepach. Mając już zakupiony lokal, albo wózek na kółkach, i jego wyposażenie należy zająć się reklamą i pozyskiwaniem klientów. I tutaj czasami nieodzownym ratunkiem staje się zatrudniony manager lub firma marketingowa. No cóż, dobra reklama to połowa sukcesu!

Na zakończenie warto wspomnieć także o trudnościach jakie mogą spotkać przyszłego restauratora. Bycie „biznesmenem” branży gastronomicznej to nie tylko decyzja: jaka frytownica jest najlepsza? jaki kolor szyldu wybrać? Jako właściciel musimy liczyć się z naprawdę ciężką fizyczną pracą, problemami z pracownikami, wypłatami i urlopami. Musimy znać się na przepisach i wymogach sanitarnych oraz aktualnie panującą modą i wymogami klientów.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena