Prowadzenie strony internetowej jest proste, ale pod jednym warunkiem. Musisz wiedzieć, czego będzie u Ciebie szukał internauta, a następnie musisz dopasować formę prezentowanych informacji do jego oczekiwań. Posługując się tekstem, musisz podać internaucie odpowiedzi na wszystkie pytania. To właściwie nie jest trudne, niemniej jednak znów napotkasz na pewne problemy.

Data dodania: 2014-03-29

Wyświetleń: 1352

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czego szuka internauta? Część pierwsza: analiza.

Jak pytać?

Pierwszym krokiem będzie zawsze analiza potrzeb klientów. Nie jest łatwo ją zrobić, zwłaszcza jeśli tych klientów nie ma zbyt wielu. Sposobów na zachęcanie do udziału w badaniach rynku jest kilka, ale nie będę się teraz na tym skupiał. Chcę zwrócić Twoją uwagę na coś innego, a mianowicie na konieczność zadawania właściwych pytań. Nie uzyskasz przecież potrzebnych informacji, jeśli będziesz zadawał nieodpowiednie pytania. Jak więc pytać, żeby uzyskać potrzebne odpowiedzi? Przede wszystkim musisz pytania formułować w sposób zrozumiały dla każdego. Po drugie, ankieta, którą ma wypełnić klient, nie może być przesadnie rozbudowana. Pamiętaj, że mało kto znajdzie czas i ochotę na wypełnianie kilkustronicowych ankiet. Im bardziej precyzyjnie będziesz zadawał pytania, tym szybciej uzyskasz dokładne odpowiedzi.

Kiedy pytać?

Bardzo ważnym aspektem przeprowadzania ankiet i zadawania pytań w ogólności, jest moment, w którym to robisz. Chodzi o określenie w miarę możliwości najdokładniej chwili, w której poprosisz użytkownika o odpowiedź na przygotowane pytania. Należy to rozważyć w szerszej i węższej perspektywie. Najpierw – i to perspektywa węższa – określ, kiedy użytkownik zostanie zapytany: czy tuż po wejściu na stronę internetową, czy na początku rozmowy telefonicznej, a w perspektywie szerszej musisz określić, jak długi ma być kontakt klienta z Tobą, zanim zaczniesz zadawać pytania: czy pytasz potencjalnych klientów, czy osoby, które złożyły jedno zamówienie, czy może najwierniejszych klientów.

Po co pytać w article marketingu?

To kogo, jak i kiedy zapytasz (a także oczywiście o co), będzie wpływało na przydatność odpowiedzi. Jasne – każda może być ważna, ale od tego, co powiedzą Twoi klienci, zależał będzie kształt kampanii article marketingu, jaką przygotujesz. Artykuły, jakie zamówisz, muszą bowiem dawać potencjalnym klientom odpowiedzi na ich pytania. Jeśli już znasz pytania, wątpliwości, poznajesz potrzeby klienta, jesteś w stanie lepiej ustawić parametry kampanii.

Ankieta w article marketingu

Pytania to sposób zdobywania wiedzy. Pytają Twoi klienci, ale pytasz też Ty. Prowadząc dowolną kampanię marketingową musisz umieć zmierzyć jej efekty. W przypadku article marketingu możesz o to bezpośrednio spytać – jak podobają Ci się teksty, które czytasz w naszym serwisie? To banalnie proste pytanie, które pozwala w mgnieniu oka ocenić, czy kampania article marketingu została przeprowadzona zgodnie ze standardami.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena