Druga niedziela stycznia 2014r. To nie tylko 22 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ale również seria burzliwych dyskusji na temat uczciwości tego przedsięwzięcia. Skąd to się wzięło? Jaką wartość wnosi do naszego życia?

Data dodania: 2014-01-20

Wyświetleń: 2702

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Fala ataków na WOŚP - dlaczego?

Druga niedziela stycznia 2014r. To nie tylko 22 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ale również seria burzliwych dyskusji na temat uczciwości tego przedsięwzięcia. Skąd to się wzięło? Jaką wartość wnosi do naszego życia?

Zacznijmy od tego, o co oskarżana jest WOŚP.

  1. o "chowanie" pieniędzy,

  2. o przeznaczanie dużych ilości pieniędzy na niepotrzebne rzeczy (fajerwerki, nagłośnienie),

  3. o to, że stała się dla wielu firm narzędziem marketingowym,

  4. o to, że jest ona instytucją, która wyręcza Państwo (według oceny Pawła Kukiza).

 Gdzie są pieniądze?

Na oficjalnej stronie Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy znajdują się wszystkie zestawienia finansowe. Pierwsze jest z 1993r. Czyli pierwszego finału, ostatnie z roku 2013, ponieważ tegoroczny, styczniowy finał nie został jeszcze rozliczony. Statystyki mówią same za siebie, kwoty podawane są z dokładnością do 1zł, więc jeśli ktoś chce dowiedzieć się gdzie podziały się pieniądze zgromadzone przez WOŚP, niech odwiedzi ich oficjalną stronę internetową.

Za dużo na fajerwerki

WOŚP to wydarzenie w pełni medialne, dlatego jego zadaniem jest wzbudzić zainteresowanie. Im więcej osób przyjdzie na występny, tym więcej pieniędzy znajdzie się w skrzynkach. "Światełko do nieba", fajerwerki, spoty reklamowe, to wszystko zwiększa atrakcyjność wydarzenia. Ludzi, którzy twierdzą, że na te właśnie rzeczy wydawane są zbyt duże ilości pieniędzy, zapraszamy do zapoznania się i przeanalizowania statystyk finansowych WOŚP. Co można z nich wywnioskować? Orkiestra z roku na rok, przeznacza coraz większe kwoty na marketing i wszystko co związane z organizacją finałów. Weźmy jednak pod uwagę to, że z roku na rok orkiestra jest w stanie zgromadzić coraz więcej pieniędzy, które później przeznaczone zostają na szczytny cel.

Narzędzie marketingowe

Kolejną rzeczą, którą ludzie mają za złe WOŚP, jest to, że z roku na rok, coraz więcej firm zaczyna ją traktować jako narzędzie marketingowe. I bardzo dobrze! Im więcej przedsiębiorców pójdzie w tym kierunku, tym lepiej! Odpowiedzmy sobie na pytanie, czy lepiej by firmy wydały swoje pieniądze na reklamę organizowaną przez agencje, czy aby te same pieniądze wpłynęły na konta Orkiestry i później przeznaczone na wyposażenie Polskich szpitali? Nie interesujmy się tym, jakie cele przyświecają firmom, które przelewają pieniądze Orkiestrze. To nie jest ważne. Jedni robią to dlatego, że chcą pomóc, drudzy widzą w tym świetny biznes. I ani w jednym, ani w drugim podejściu nie ma nic złego. A efekt działania jest taki samm. Więcej nowoczesnego sprzętu w Polskich szpitalach.

Wyręczanie Państwa

Jakiś czas temu, Paweł Kukiz stwierdził, że Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy, to narzędzie, które wyręcza Państwo. Bo to zadaniem Państwa jest zorganizowanie sprzętu do szpitali itp... Teraz odpowiedzmy sobie na kolejne pytanie. Skoro Państwo jest jakie jest i nie jest w stanie wypełnić jednego ze swoich podstawowych obowiązków, to "wyręczenie" go jest grzechem? Czy to jest negatywne zjawisko? Jeśli nie Państwo to nikt? Do czego prowadzi takie myślenie? Jeśli Państwo, daje sobie rady "średnio" to powinniśmy się cieszyć z tego, że ktoś wpadł na pomysł pomóc.

Totalny Brand myślenia.

Skąd wzięły się te wszystkie zarzuty pod adresem WOŚP?

Stąd, że my, Polacy zwykliśmy "szukać dziury w całym". Podświadomie szukamy tych ludzi, którzy coś już w życiu osiągnęli, mają pieniądze, są medialni, rozpoznawani i staramy się umniejszych ich zasługi, aby w oczach samego siebie nie czuć się małym. Nie musisz się z tym zgadzać, to działanie podświadome... nie wiesz o nim. Dlatego, jeśli jesteś człowiekiem, którzy żyje aferami, czeka na "upadki" wielkich i uwielbia negatywnie komentować różne wydarzenia, to dajemy Ci propozycję brandu, zmiany swojego myślenia.

Przejdźmy do konkretów.

Po pierwsze, zmień kierunek swojego skupienia. Tekst, który własnie czytasz nie ma za zadanie bronić WOŚP. Nie mamy pojęcia czy Jurek Owsiak i jego wolontariusze są w 100% uczciwi. Nigdy nie będzie nas to interesować, ponieważ te informacje nie wnoszą ŻADNEJ WARTOŚCI do naszego życia. Ta wiedza, nie jest niezbędna do naszego funkcjonowania. Jesteśmy w tym temacie neutralni, więc w tym konkrentym przypadku mamy taką radę dla Ciebie:

a. albo wrzucasz pieniądze do puszki, zgadzasz się z wizją i przesłaniem Jurka Owsiaka i jego organizacji, więc nie masz powodów do narzekania.

b. albo nie wrzucasz pieniędzy do puszki – i nie narzekasz, bo po prostu Cię to nie dotyczy.

Jeśli mielibyśmy ująć to bardziej ogólnie, to brzmiałoby tak:

Przede wszystkim skup się na sobie. Skieruj swoją uwagę na wszystko co Ty, sam w życiu robisz. Modyfikuj swoje działania, dodawaj, poprawiaj, nie komentuj ucziwości innych ludzi, zadbaj o to byś Ty sam był uczciwy.

Zrób sobie w życiu listę rzeczy, które są dla Ciebie naprawdę ważne. Dbaj o nie i właśnie tutaj skieruj całe swoje skupienie. Nie komentuj, nie oceniaj, po prostu rób swoje. Z dnia na dzień staraj się wnosić do swojego życia nową wartośc, wzbogacaj je o kolejne działanie. I zapamiętaj, że patrzeniem z boku i komentowaniem wydarzeń, nic nie osiągniesz.

Odetnij się od ludzi, którzy myślą negatywnie i wszędzie szukają spisku. Pamiętaj o tym, że otoczenie ma na Ciebie ogromny wpływ. Dlatego zadbaj o to aby ludzie, którymi się otaczasz byli tymi, którzy podejmują działanie i kreują swoje życie – a nie komentują cudze.

Zanim wyrazisz swoją krytyczną opnię na dany temat, zastanów się czy warto. Zadaj sobie pytanie: "Po co mam to robić?". Daj sobie odpowiedź na pytanie: "Czy to ma sens?".

Zdaj sobie sprawę z tego, że jesteś wartościowym człowiekiem, udowodnij to wartościowym działaniem. Nie staraj się zmieniać śwata, przyjmij go takim jakim jest i zmieniaj tylko te elementy, na których naprawdę Ci zależy.

Otwórz swój umysł na nowe doświadczenia i pamiętaj: Nie komentuj wydarzeń, spraw byś to Ty stał się obiektem komentarzy :)

Licencja: Creative Commons
1 Ocena