Praca po godzinach, nocne siedzenie nad książkami, obowiązki rodzinne i służbowe, stres. Wszystko to wywołuje ogromne zmęczenie. Co zrobić, kiedy nie możemy po prostu zostawić wszystkiego i rzucić się w wir marzeń sennych lub po prostu położyć na wygodnym łóżku i relaksować się słuchając swojej ulubionej muzyki?

Data dodania: 2012-11-26

Wyświetleń: 1619

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

            Istnieje kilka prostych sposobów na chwilowe, jak i permanentne zmęczenie, które to często występuje przy stałym zaniedbywaniu organizmu lub niewyleczonych, przewlekłych chorobach. Kawa czy napoje energetyczne nie zawsze dają pożądanego efektu, a ponadto w dużych ilościach oraz regularnie spożywane są niezdrowe. Zamieńmy to na gorącą herbatę z cytryną, która również dostarcza wartości pobudzających, a nie jest tak ciężka dla żołądka jak kawa. Dobrym sposobem jest także poświęcenie chwilki na wzięcie chłodnego prysznica wybudzającego z intelektualnego letargu, jak również ruch. Może to być spacer czy sport, ale także aktywność w pomieszczeniu, w którym akurat przebywamy. Połączmy przyjemne, w tym przypadku z pożytecznym. Wystarczy włączyć muzykę, którą lubimy i oddać się w chwilowe zapomnienie dzięki poruszaniu się w rytm melodii.

Na zmęczenie dobrze działa świeże powietrze, które orzeźwia i oczyszcza nasze myśli, a ponadto dodaje witalności fizycznej. Spacer jednak czasami nie mieści się czasowo w ramach założonego planu pracy. Wystarczy wtedy otworzyć okno i pozwolić na cyrkulację powietrza w pomieszczeniu. Nie zajmuje to wiele czasu, ani energii, a pozwala na lepszą koncentrację i skupienie się na zadaniu.

            Niestety niekiedy naturalne sposoby walki z sennością nie wystarczają, gdyż zmęczenie jest zbyt duże. Warto wtedy sięgnąć po odpowiednio dobrane witaminy i specyfiki medyczne. Najważniejsza jest witamina C, ale dobrze zaopatrzyć się też w witaminy A i E. Pomocne w odzyskaniu potrzebnej energii mogą się okazać również magnez i potas. Wszystko razem wzmacnia układ odpornościowy, co niweluje objawy senności. Żeń – szeń zaś jest odpowiedzialny za dodanie nam sił.

Poza unormowaną dietą i regularnymi posiłkami, bardzo ważny jest sen oraz chwile relaksu. Warto poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie swojego ciała na cały dzień ciężkiej pracy. Po dobrze przespanej nocy, rano bardzo ważne jest, aby śniadanie zapewniało nam wystarczająco energii, aby uporać się z problemami codziennymi. Jeżeli to wszystko nie pomoże, zmęczenie i tak nas dopadnie, to wystarczy kilkunastu minutowa drzemka, najlepiej z efektami aromatycznymi i cichą relaksując muzyką, a od razu odzyskamy chęć oraz siłę do dalszych działań.

Licencja: Creative Commons