1
głosów
- +

Historia jednego z najstarszych logo na świecie cz.1

Autor:

Aktualizacja: 13.11.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1587 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Opowieść zaczyna się w roku 1894, kiedy to w Lyon, podczas organizowanej dużej wystawy kolonialnej, bracia Andre i Eduard Michelin z okazji pierwszych sukcesów związanych z branżą przypadkowo spostrzegają...


że stos ułożonych przed wejściem do namiotu opon przypomina korpus człowieka. Eduard Michelin wypowiedział w tamtym czasie zdanie, które dało początek jednej z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych ikon. Słowa „Dajcie mu ramiona oraz nogi, a stanie się niczym człowiek!” zapoczątkowały znaczącą wizualną zmianę w dotychczasowej polityce firmy.

Wdrażanie pomysłu

Pierwsze podwaliny pod znane dzisiaj logo firmowe stworzył ilustrator Maurice Rossillon, który na zlecenie braci Michelin rozpoczął szkicowanie pierwszych rysunków przedstawiających postać człowieka składającego się z opon, podnoszącego kieliszek szampana i deklarującego „Nunc est Bibendum”, co oznaczało „Teraz czas, aby się napić”.

Stworzona przez Rossilliona postać została nazwana Bibendum, co z łaciny oznacza 'wypić'. Taka deklaracja potrafi zdziwić, ponieważ spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdu nie najlepiej się kojarzy, prawda? Tak, jednak co ciekawe, kieliszek był za każdym razem wypełniony odłamkami szkła oraz gwoździami. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego Bibendum w geście toastu wznosił kielich napełniony ostrymi przedmiotami, czytaj dalej.

Reklama a fakty

Otóż w ten właśnie sposób, pod tym charakterystycznym powiązaniem jazdy oraz „picia”, przebiegała jedna z pierwszych kampanii marketingowych Michelin, która miała na celu szersze rozpropagowanie technicznych walorów płynących z używania nowej opony. Doskonale spisująca się na trudnych trasach opona zapisała się w historii jako ta wytrzymała oraz odporna na elementy mogące ją łatwo przedziurawić.

Wkrótce cz.2 artykułu

Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij