że stos ułożonych przed wejściem do namiotu opon przypomina korpus człowieka. Eduard Michelin wypowiedział w tamtym czasie zdanie, które dało początek jednej z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych ikon. Słowa „Dajcie mu ramiona oraz nogi, a stanie się niczym człowiek!” zapoczątkowały znaczącą wizualną zmianę w dotychczasowej polityce firmy.
Wdrażanie pomysłu
Pierwsze podwaliny pod znane dzisiaj logo firmowe stworzył ilustrator Maurice Rossillon, który na zlecenie braci Michelin rozpoczął szkicowanie pierwszych rysunków przedstawiających postać człowieka składającego się z opon, podnoszącego kieliszek szampana i deklarującego „Nunc est Bibendum”, co oznaczało „Teraz czas, aby się napić”.
Stworzona przez Rossilliona postać została nazwana Bibendum, co z łaciny oznacza 'wypić'. Taka deklaracja potrafi zdziwić, ponieważ spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdu nie najlepiej się kojarzy, prawda? Tak, jednak co ciekawe, kieliszek był za każdym razem wypełniony odłamkami szkła oraz gwoździami. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego Bibendum w geście toastu wznosił kielich napełniony ostrymi przedmiotami, czytaj dalej.
Reklama a fakty
Otóż w ten właśnie sposób, pod tym charakterystycznym powiązaniem jazdy oraz „picia”, przebiegała jedna z pierwszych kampanii marketingowych Michelin, która miała na celu szersze rozpropagowanie technicznych walorów płynących z używania nowej opony. Doskonale spisująca się na trudnych trasach opona zapisała się w historii jako ta wytrzymała oraz odporna na elementy mogące ją łatwo przedziurawić.
Wkrótce cz.2 artykułu