Na każdym rynku lokalnym - nawet w miajstach powiatowych - działa wiele agencji reklamowych. Jeszcze większe nasycenie panuje w miastach województkich. Część firm ofertuje również usługi online. Na co zastem zwracać uwagę, aby wybrać solidną firmę reklamową?

Data dodania: 2016-07-26

Wyświetleń: 700

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Podaż wcale nie ułatwia

Duża liczba agencji reklamowych działających na rynku wcale nie ułatwia zadania. Oglądając strony internetowe firm, możemy dowiedzieć się, że większość z nich współpracowała lub współpracuje z większymi i bardziej rozpoznawalnymi lokalnymi przedsiębiorstwami. I to może być główny klucz, którym powinniśmy się kierować, ponieważ głównym produktem firmy jest reklama, a dobra reklama musi być skuteczna i przynieść trwały zysk. Bogate portfolio to jedno, ale drugą stroną medalu jest to, jak firma podchodzi do małych lub nowych graczy na rynku. W jaki sposób próbuje doradzić, w jaki sposób patrzy na przyszłą markę, czy przedstawia narzędzia którymi się posługuje, czy w ogóle przeprowadza jakikolwiek audyt?

Skuteczność reklamy - cena i terminowość

W zasadzie każdy właściciel firmy patrzy na koszty, a gdyby mógł to w ogóle nie brałby pod uwagę konieczności zdecydowania się na reklamę. Firmy trudniące się organizowaniem kampani i projektowaniem materiałów reklamowych doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego powinny oferować niezbyt wygórowane ceny. Większość firm decyduje się przede wszystkim na reklamę lokalną (radio, prasa), również w internecie poprzez reklamy Google lub pozycjonowanie. Drugą częścią oferty są wydruki materiałów reklamowych (wizytówki, foldery czy katalogi) - cena za te usługi powinna być adekwatna do jakości. A co najważniejsze usługa powinna być terminowo wykonana - jest to jeden z największym mankamentów firm działających w branży reklamowej.

Kadra prawcownicza agencji reklamowych

Większość firm chroni swoich grafików przed klientami, z prostego względu - oni potrzebują spokoju. Aby dobrze wykonać projekt, należy się na nim skupić. Wszelkie uwagi zaś powinny być przekazywne przez handlowców czy doradców, jeśli firma otwiera furtkę do grafików, to lada moment "zwalą" mu się na głowę klienci, którzy zwykle mają masę uwag i wszystko chcą na teraz. Dbałość o higienę pracy grafików, dobrze świadczy o agencji.

Podsumowując - jak działa dobra agencja reklamowa?

Dobra agencja reklamowa posiada przede wszystkim kompleksową ofertę, doświadczoną i sprawą kadrę oraz własny park maszyn. Te wszystkie elementy składają się na terminowość zleceń oraz racjonalną cenę.

Licencja: Creative Commons