Google Ads jest jednym z podstawowych narzędzi w marketingu internetowym. Ich system działania to tak zwane PPC - Pay Per Click. Polega to na tym, że określasz budżet dzienny i uruchamiasz kampanię, a kiedy użytkownik wejdzie w Twoją reklamę - pobrana zostaje opłata. W jaki sposób uruchomić pierwszą kampanię w Google Ads? Jaka jest jej struktura i jak dobrze dobrać słowa kluczowe?

Data dodania: 2021-06-09

Wyświetleń: 1091

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Google Ads dla początkujących – o czym warto pamiętać?

Jak odpalić pierwszą kampanię Google Ads?

Najprostszy możliwy schemat uruchamiania kampanii w Google Ads wygląda następująco.

  1. Wchodzisz na swoje konto Ads
  2. Tworzysz kampanię, przypisujesz do niej grupy reklam oraz słowa kluczowe i określasz budżet
  3. Włączasz kampanię

Samo odpalenie kampanii Google Ads nie jest więc przesadnie skomplikowane. Tym bardziej, że interfejs konta jest bardzo intuicyjny.

Dużo większym problemem może okazać się dla Ciebie dobranie słów kluczowych i zrozumienie struktury kampanii, a także wszystkich mechanizmów, które są z nią związane.

Dlatego niekiedy warto skorzystać z pomocy kogoś z zewnątrz - certyfikowanej agencji lub freelancera, który pomoże wycisnąć jak najwięcej z kampanii. Jeżeli jednak chcesz spróbować swoich sił - czytaj dalej.

Na początkowym etapie musisz jednak pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach - czyli frazach kluczowych i budżecie dziennym. Całej reszty nauczysz się z czasem, gdy będziesz tworzył i konfigurował kolejne kampanie Google Ads.

Struktura kampanii Google Ads

Struktura programu Google Ads składa się z trzech warstw. Są to kolejno:

  1. Konto, powiązane z Twoim adresem e-mail oraz danymi rozliczeniowymi
  2. Kampanie, posiadające określony budżet oraz ustawienia, które warunkują miejsce wyświetlania reklam
  3. Grupy reklam, które składają się ze zbliżonych do siebie rodzajów reklam Ads

Jak pokazuje powyższy schemat - struktura Google Ads ma charakter hierarchiczny. Z poziomu swojego konta możesz zarządzać kampaniami. Z kolei z poziomu kampanii możesz edytować grupy reklam. W ich obrębie zaś usuwasz, dodajesz i modyfikujesz same reklamy.

W marketingu internetowym bardzo ważną kwestią jest dostosowanie odpowiednich rodzajów reklam do celu biznesowego. Zależnie od tego, jaka jest specyfika działalności Twojej firmy, a także grupa odbiorców i wspomniane cele - lepiej sprawdzą się inne narzędzia.

Przykładowo - linki sponsorowane pozwalają promować stronę wśród osób, które szukają Twoich produktów w wyszukiwarce. Z kolei remarketing sprawdzi się w przypadku użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę lecz z jakiegoś powodu nie dokonują konwersji.

Czym jest konwersja? Jest to działanie użytkownika pożądane przez Ciebie. Może być to włożenie produktów do koszyka lub wypełnienie formularza.

Możesz mierzyć ilość konwersji przy użyciu takich narzędzi jak Google Analytics.

Jak wybrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są najistotniejszym elementem reklamy w Google Ads. Są jednocześnie hasłami, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć konkretną informację, produkt lub usługę.

Jeśli chcesz znaleźć najlepsze słowa kluczowe, zastanów się co Twoi odbiorcy najprawdopodobniej wpisują w pasek wyszukiwania. Czy będą to “buty zimowe damskie”? A może “eleganckie płaszcze jesienne dla mężczyzn”? A może jeszcze coś innego?

Możesz później sprawdzić popularność konkretnych fraz kluczowych przy pomocy planera słów kluczowych. Pokaże Ci on kompleksowe statystyki odnośnie do częstotliwości wyszukiwania danej frazy w Google.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena