Wysoka konkurencja w dziedzinie e-commerce sprawia, że reklamowanie swojego sklepu internetowego jest dziś koniecznością. Podpowiadamy, jakie działania marketingowe prowadzić, by skutecznie wpływać na sprzedaż.

Data dodania: 2020-02-21

Wyświetleń: 778

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Marketing sklepu internetowego

Mailing

W przypadku gdy sklep internetowy posiada już swoją bazę klientów, może prowadzić działania z zakresu e-mail marketingu. W newsletterach warto prezentować odbiorcom nowości w ofercie, rabaty i zniżki, ale również prowadzić mailingowe kampanie wizerunkowe, związane z wartościami wyznawanymi przez firmę, z którymi mogą utożsamić się klienci, czy też prezentować charakterystyczne cechy konkretnych produktów z asortymentu, które mogą przekonać do zakupu. Idealnie jeśli wiadomości mailowe są personalizowane. Nie tylko pod kątem zwracania się do danego odbiorcy jego imieniem, ale także pod kątem prezentowanej oferty (produkty komplementarne, substytucyjne, z tej samej kategorii itd.).

SEO i Google Ads

Walka o wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych to temat, który szczególnie mocno powinien zainteresować właścicieli e-commerce’ów. W celu wybicia się ponad konkurencję, warto prowadzić działania z zakresu SEO, na które składają się elementy techniczne i marketingowe, skupione mocno wokół optymalizacji i w efekcie wpływające na to, że sklep internetowy znajduje się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. O ile z opracowaniem opisów, prowadzeniem bloga i linkowaniem większość osób jest w stanie poradzić sobie sama, o tyle przy działaniach technicznych warto poprosić o pomoc specjalistę, który posiada wiedzę, umiejętności i doświadczenie w tej dziedzinie.

By jeszcze lepiej prezentować swoją ofertę w wyszukiwarkach, warto wspierać SEO za pomocą Google Ads, czyli kampanii linków sponsorowanych. Opanowanie panelu zarządzania reklamami jest dość czasochłonne, ale można sobie z tym poradzić. W razie czego, zawsze istnieje możliwość nawiązania współpracy z osobą, która jest w tym specjalistą.

Porównywarki cenowe

Zdecydowana większość internautów, zanim dokona zakupu, sprawdza, czy cena tego samego produktu nie jest przypadkiem niższa w innym sklepie. O ile asortyment jest unikatowy, nie trzeba szczególnie zajmować się “walką” z konkurencją na poziomie cenowym. Jeśli jednak oferta obejmuje artykuły dostępne też w innych sklepach online, warto zadbać o to, by znaleźć się w popularnych porównywarkach cenowych, które nie tylko pokazują produkty od najtańszych po najdroższe, ale dają możliwość wyróżnienia wśród rekomendacji czy innych sposobów na dodatkową reklamę. 

Dużą zaletą współpracy z większością wyszukiwarek jest też brak opłat abonamentowych. Rozliczają się one z właścicielami sklepów internetowych za efekty w postaci wartościowego ruchu do e-commerce’a. Rejestracja jest najczęściej bezpłatna, a cały proces integracji oferty z porównywarką bardzo prosty. Często też właściciel sklepu online, z którego produkty wyświetlane są w porównywarce, otrzymuje dostęp do narzędzi analitycznych, pomagających śledzić trendy, a nawet konkurencję.

PrestaShop – silnik, który pozwoli w prosty sposób reklamować sklep online

Dzięki PrestaShop możliwe jest bezproblemowe prowadzenie działań z zakresu marketingu internetowego dla sklepów online. Każdy właściciel sklepu internetowego opartego na tym silniku może korzystać z wbudowanych modułów i rozwiązań, z zakresu:

  • Google Ads – istnieje możliwość skorzystania z rozbudowanych, a jednocześnie intuicyjnych modułów, które pozwalają tworzyć i kupować od ręki reklamy produktowe wymagające dostępu do feedu produktowego;
  • SEO – poza działaniami pozycjonerskimi w sklepie internetowym, dostępny jest też szeroki wybór modułów blogowych, dzięki którym również można prowadzić działania SEO;
  • porównywarek cenowych – istnieją integracje generujące feedy zgodne z większością porównywarek;
  • mailingu – możliwe jest prowadzenie nie tylko newsletterów, ale też chociażby mailingów transakcyjnych.

Jak widać, PrestaShop daje wiele możliwości z obszaru marketingu internetowego, z których mogą skorzystać właściciele e-commerce’ów.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena