1
głosów
- +

Odpoczynek — jak zwiększyć swoją efektywność

Autor:

Aktualizacja: 25.10.2012


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Życie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1037 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wysoka jakość wypoczynku ma duże znaczenie dla wszystkich ludzi. Nasze samopoczucie, zdolność produkcyjna czynionej profesji, funkcjonowanie umysłu — wszystko zależy od tego, jak wypoczniemy.


Odpoczynek można podzielić na parę, nazwijmy to, działów. Głównym jest relaks dzienny. Przykładem może być drzemka po pracy, posiłku itd. Po całym dniu pracy dajmy naszemu organizmowi odpocząć. Jeśli to możliwe, wyłączmy się i zresetujmy.

Nawet piętnaście minut takiego odpoczynku potrafi doładować nasze akumulatory. Przede wszystkim po objedzie watro odpocząć, a to dlatego, że nasz system musi strawić posiłek. A to już wymaga stosownego wysiłku z naszej strony. Kolejnym etapem wypoczynku jest noc. Aby efektywnie relaksować się, musimy mieć regularny tryb życia. Zasypiamy i budzimy się o ustalonych porach.

Nasz system nie akceptuje nagłych zmian. Co prawda pojedyncza odmiana nie zepsuje naszego cyklu wypoczynku, ale częste transformacje mogą ujemnie odbić się na naszym samopoczuciu. Sen, a raczej jego rozciągłość, musi być dostosowana do naszych preferencji. Popularne jest stwierdzenie, że należy spać co najmniej 8 godzin. Pamiętać należy, że jest to jedynie ogólne stwierdzenie. Są osoby, które wysypiają się w sześć godzin, a są tacy, którym potrzeba 9. To wszystko zależy od wielu elementów: przemiana materii, waga ciała, tryb życia, dieta, nałogi i dużo innych składników. Harmonijny sposób życia to nie wszystko, warto również wybrać się na sielskie, co najmniej dwutygodniowe wakacje.

Osobiście polecam wyciszenie gdzieś w głuszy z dala od tłumów i rozwiniętej turystyki. Każdego dnia wskazane jest zapewnić sobie dawkę orzeźwiającego powietrza poprzez ruch. Nawet 20 minutowy spacer na świeżym powietrzu, dotlenia nasz organizm w takim stopniu, że odpoczynek następuje dwukrotnie szybciej. Wietrzenie pokoi jest niesłychanie znaczącym czynnikiem w walce o należyte samopoczucie. Powinno się wietrzenie wykonywać minimum dwukrotnie w ciągu dnia. O świcie, gdy wstajemy, otwórzmy na oścież okno i zostawmy otwarte na 15 minut. Powietrze wymieni się, bakterie i wilgotność nagromadzone przez noc zostaną wyeliminowane.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij