Głównym wyzwaniem sprzedawców jest budowanie trwałej relacji z klientami. Istnieje jednak sposób, by uczynić ten proces łatwym, by relacja była pozytywna, praktycznie zanim zaczniemy piersze rozmowy. Tym sposobem jest budowanie wizerunku eksperta.  

Data dodania: 2011-08-31

Wyświetleń: 2176

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jaki jest sekret osób, które sprzedają najwięcej, często wcale przy tym nie wysilając się bardziej i nie pracując dłużej, niż przeciętni sprzedawcy? Nie jest to związane z jakąś konkretną techniką sprzedażową, a z długoterminową strategią, która wymaga pewnego zaangażowania w życie konkretnej branży. Jeśli tak naprawdę nie lubisz swojej pracy i twoja branża tak naprawdę cię nie interesuje, będziesz miał prawdopodobnie trudności z wprowadzeniem jej w życie. Jeśli jednak lubisz swoją pracę i podoba ci się to, co sprzedajesz, może ona dać ci ogromną przewagę nad innymi handlowcami. Sprzedaż stanie się tak łatwa, jak nigdy przedtem.

Cała ta strategia obraca się wokół stworzenia wizerunku eksperta rozpoznawalnego dla wszystkich ludzi z twojej branży. Eksperci są najlepszymi sprzedawcami, ponieważ mają rzeczywisty autorytet i ludzie nie traktują ich jak sprzedawców, nie myślą „ten facet chce mi coś sprzedać”. Jeśli masz wizerunek eksperta, ludzie wierzą, że to co mówisz jest obiektywnie prawdziwe. Poniżej przedstawiam kilka działań, które możesz podjąć, by zbudować wizerunek eksperta.

Po pierwsze, upewnij się, że masz rzeczywistą wiedzę o swojej branży – wiedzę, która wniesie jakąś wartość dla innych ludzi. Jeśli tej wiedzy jeszcze nie masz, nie załamuj się. Wybierz kilka książek, które są uważane za ‘biblie’ w tej dziedzinie i przestudiuj je dokładnie. Rób notatki.   

Przygotuj wykład na bazie swoich notatek. Wybierz do niego coś, co będzie interesujące, coś co będziesz mógł ciekawie przedstawić. Jeśli wystąpienia publiczne wywołują w tobie zbyt duży stres, zapisz się na warsztaty, na których będziesz mógł przećwiczyć swoje wystąpienie. Skontaktuj się z uczelniami, lub studenckimi kołami naukowymi i zaproponuj im swoje ‘seminarium’ za darmo. Nagraj wykład i umieść go w Internecie. Wrzuć video na youtube, a najlepiej załóż swojego bloga i tam też je zamieść.

Zapisz się do kilku organizacji branżowych. Jeśli nie ma takich, lub nie chcą cię przyjąć, załóż własną. Umieść ich logo na swojej stronie internetowej.

Napisz darmowego e-booka i jego również zamieść na blogu. Następnie napisz kilka artykułów dla pism branżowych. Oferuj je za darmo, w notce autorskiej zamieszczając adres swojej strony i informację, że można tam pobrać darmowego e-booka. Teraz zaproponuj swój udział w najbliższej konferencji branżowej (oczywiście za darmo). 

Po kilku tygodniach lub miesiącach będziesz miał wszelkie oznaki eksperta – obecność na konferencjach, w mediach, stronę internetową... Zauważysz, że coraz więcej ludzi uważa cię za autorytet. I coraz łatwiej będzie ci sprzedawać.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena