0
głosów
- +

Monotonia w wystąpieniach publicznych

Autor:

Aktualizacja: 24.08.2011


Kategoria: Rozwój Osobisty / Wystąpienia Publiczne


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 935 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Nawet osoby które w towarzystwie mówią w porywający dla innych sposób, spotykają się z tym problemem - kiedy mają przemówić przed większym audytorium, ich mowa zmienia się. Robi się nudna, bezbarwna i usypiająca. Co zrobić by przestac mówić monotonnie?


Monotonny sposób mówienia jest jednym z najczęstszych problemów w wystąpieniach publicznych. Co jest ciekawe, a nawet dosyć dziwne, problemu tego doświadczają często osoby, które w sytuacjach towarzyskich mówią w sposób żywy i dynamiczny – w normalny sposób. By to zrozumieć, pomyśl o tym, kiedy ostatnio zdarzyło Ci się opowiadać o czymś co szczerze kochasz, co wzbudza w tobie pasję i pochłania Cię całkowicie. Czy wtedy mówiłeś monotonnie? Idę o zakład że nie. Jaka jest więc różnica, która sprawia że zdarza się to podczas publicznych prezentacji?

Oczywiście jest to stres. Stres sprawia, że bardziej myślisz o sobie i tym czy dobrze wypadniesz, niż o samej historii którą opowiadasz. Dystansujesz się więc od tego co mówisz, jesteś jakby obok. Opowiadana historia idzie swoim torem, a Ty idziesz swoim. Historia zostaje więc zostawiona sama sobie i pozbawiona jest energii – przez to brzmi monotonnie. Żeby to przezwyciężyć musimy się zaangażować w to o czym mówimy, musimy bardziej się skupić na historii, niż na sobie samym.

Dobrze jest więc zawsze mówić tylko o takich tematach, które naprawdę nas pasjonują. Wtedy nie będziemy mieć problemu w zaangażowaniem się w mówienie. W życiu korporacyjnym nie zawsze jednak jest to możliwe. W takim wypadku, gdy mamy treść do przekazania, która nie jest dla nas fascynująca, musimy wykonać pewną pracę koncepcyjną nad tym, by uczynić sposób przekazania tych informacji interesującym.

Pewien manager chcący uprościć procedury zakupowe w swojej firmie, zebrał ponad 100 różnych rękawiczek które były w użyciu w różnych oddziałach, przypiął je wszystkie do ściany i kiedy w sali pojawili się członkowie zarządu – pokazał im je i powiedział „tyle różnych modeli rękawiczek używamy w naszej firmie... tracimy przez to tyle i tyle pieniędzy rocznie”. Był w stanie znaleźć ciekawy środek przekazu i dzięki temu udało mu się wpłynąć na szefostwo firmy.

Pomyśl więc nad tym jak możesz urozmaicić treść swojej prezentacji, a jest większa szansa, że stanie się ona ciekawa i dla Ciebie i dla odbiorców. Problem monotonii zniknie kiedy Ty poczujesz że to co mówisz jest interesujące.       


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij