Aby móc w ogóle zarządzać listą adresową będziemy potrzebowali Wielokrotnego Autorespondera. Bez wątpienia najlepszym i co najważniejsze darmowym jest Benefiter, z którego korzystam od początku jego istnienia. Co wyróżnia Benefitera na tle konkurencji? Główną jego zaletą jest to, że nasza lista nie ma limitu wielkości! Są inne systemy, które są również darmowe, ale mają limity utrudniające nam zarządzanie bazą adresową. Dla przykładu FreeBot nie daje nam możliwości wysłania mailingu, czyli jednorazowej wiadomości do naszych subskrybentów. Inny darmowy system GetResponse nakłada nam limit na wielkość naszej listy - po przekroczeniu określonej ilości osób zapisanych musimy niestety zapłacić, w dodatku nie mało.
No dobrze - załóżmy, że masz już konto na Benefiterze - co dalej? Czas dodać wiadomości. Dla przykładu, jeżeli prowadzisz blog o rybkach akwariowych możesz w kolejnych wiadomościach opisać jakieś ciakawe gatunki ryb lub sposoby ich pielęgnacji. Powiedzmy, że wyjdzie z tego 15 wiadomości, które autoresponder będzie rozsyłał w odstępach 2-3 dniowych. Skoro ludzie się zapisali na taką listę, to interesuje ich dany temat. Wysyłając im cyklicznie wiadomości budujesz relację z nimi. Przy okazji wypowiadając się na różnych forach tematycznych zaczynasz być kojarzony jako znawca tematu i kreujesz swój wizerunek jako eksperta. Przy każdej wypowiedzi umieszczasz w stopce/podpisie link do swojej strony, na której musisz umieścić formularz zapisu na swoją listę. W ten sposób coraz więcej osób będzie się zapisywać w celu poznania Twoich rad oraz Twojej osoby. No dobrze, ale jak umieścić na stronie taki formularz zapisu? Dzięki narzędziom dostępnym w Benefiterze zrobisz to również bez problemu. Tworząc kolejkę wiadomości otrzymasz gotowy kod do wklejenia na swoją stronę internetową, który spowoduje pojawienie się ładnego okienka pop-up. Twoim zadaniem od tej chwili jest promocja strony/bloga z formularzem zapisu oraz utrzymywanie relacji z subskrybentami - używając mailingów informuj ich o ciekawostkach związanych z twoimi zainteresowaniami i tematyką strony.
No dobrze, ale jak to wykorzystać w MLM? To proste! Posiadając odpowiednią ilość subskrybentów możesz wysłać mailing, w którym poinformujesz ich, że zacząłeś działać w pewnym systemie. Podaj kilka zalet i odeślij zainteresowanych na swoją stronę lub po prostu podaj jakiś namiar kontaktowy na siebie. Pozostaje nam tylko czekać na wiadomości od osób, które się do nas zgłoszą. Jakie są zalety kontaktów pozyskanych w ten sposób? Masz pewność, że dana osoba zainteresowała się możliwością zarabiania z Tobą. Co więcej, nie jest to przypadkowy kontakt z ogłoszenia, który narazi Cię tylko i wyłącznie na stratę Twojego cennego czasu.
Czy są jakieś narzędzia, dzięki którym możemy przyspieszyć rozrost naszej listy adresowej? Oczywiście, że tak - najpopularniejszym i najbardziej porządanym jest strona przechwytująca - Squeeze Page. Klient wchodzący na taką stronę ma tylko jedno wyjście - zostawić nam swój adres e-mail. Naszym zadaniem będzie już tylko zbudowanie z osobami z listy odpowiedniej relacji. Strony przechwytujące możemy tworzyć sami lub po prostu wykorzystać dostępne w internecie szablony stron squeeze page. Każde wyjście jest dobre i przyniesie nam zakładany efekt - ogromną listę adresową.