Wykorzystanie webinarów do sprzedaży produktów cyfrowych.
Seminaria są skutecznym sposobem na sprzedaż produktów informacyjnych dla dużej liczby ludzi w jednym czasie. Seminarium to wydarzenie na żywo, które zaprasza uczestników do aktywnego udziału - komentowania na bieżąco tego o czym akurat mówimy. Uczestnicy chcąc wziąść udział w seminarium mogą zarejestrować się podając swój adres e-mail, co przy okazji buduje nam bazę adresową. Dość popularną ostatnio opcją jest również prośba o podanie swojego numeru telefonu, na który za pomocą wiadomości SMS możemy wysłać przypomnienie o zbliżającym się spotkaniu.
Jeżeli sprzedajesz produkty cyfrowe, to musisz dostarczyć osobom biorącym udział w seminarium naprawdę wartościowej wiedzy. Najlepiej dla Ciebie będzie, jeżeli użytkownik będzie mógł tą wiedzę wykorzystać od razu i przyniesie ona oczekiwany efekt. Wykorzystując webinar będziesz mógł przedstawić użytkownikom inne, jeszcze bardziej przydatne rozwiązania problemów, jakie daje Twój produkt. Podsycisz w ten sposób chęć posiadania Twojego produktu oraz zbudujesz swój wizerunek.
Popularną ostatnio rzeczą jest również ofiarowanie wszystkim uczestnikom webinaru rabatu, najlepiej ograniczonego czasowo (np. kilka najbliższych godzin - produkt za pół ceny). Jeżeli przekazane przez Ciebie informacje są dla takiego użytkownika naprawdę wartościowe i przydatne, to kupi on od Ciebie Twój produkt bez zastanowienia.
Tworzenie produktu za pomocą seminariów
Aby utworzyć produkt informacyjny za pomocą seminarium, należy zaprosić uczestników do udziału w spotkaniu, na którym nauczysz ich jak wykorzystać Twój produkt do osiągnięcia wyznaczonego celu. Najlepiej jak będzie to instrukcja "krok po kroku", która pokaże największe zalety Twojego produktu oraz przedstawi zasady jego działania.
Po zakończonym seminarium wystarczy tylko umieścić nagrane wideo na serwerze i już jest ono produktem cyfrowym, za który również możesz pobierać opłatę. Możesz również wykorzystać prezentację z webinaru, jeżeli uznasz, że slajdy przekażą wszelkie niezbędne informację.
Przekonasz się, że forma sprzedaży poprzez webinar pozwala na wypróbowanie wielu sposobób na sprzedaż produktu. Twoim zadaniem jest tylko wypróbowanie i korzystanie z tych, które będą przynosić określony efekt. Pokoje konferencyjne wcale nie muszą kosztować kilkanaście dolarów. Jest pewien darmowy pokój konferencyjny, dzięki któremu przeprowadzisz bezpłatnie konferencję dla 200 osób bez wydawania złotówki! Możliwości jest wiele, musisz je wykorzystać zanim zrobi to Twoja konkurencja.