Zbieraj i używaj różne personalne dane – nie tylko imię i email.
Można to robić stopniowo. Faktycznie zbierając tylko emaile sprawiasz, że więcej osób będzie zapisywać się na taką listę. Jednak jej jakość będzie o wiele niższa, niż kiedy zbierasz również inne dane o subskrybentach.
Nie chodzi tu tylko o zbieranie danych, ale również o używanie ich w wiadomościach i na stronach, które generuje autoresponder. W ten sposób komunikacja z osobami zapisanymi na liście jest bardzo osobista. Właściciele adresów odbierają wiadomości jakby były tylko do nich pisane.
Dodatkowy powód dlaczego warto zbierać emaile od początku również z imionami jest to, że masz wtedy do czynienia z inną grupą ludzi niż gdy zbierasz tylko emaile. Kiedy budujesz relacje z potencjalnymi klientami i przedstawiasz siebie (a powinieneś właśnie to robić), to chyba wolisz mieć do czynienia z ludźmi, którzy też się przedstawiają, a nie którzy ukrywają się pod pseudonimami.
Od tego w jaki sposób nawiązujesz relacje na początku, będzie zależeć później jakość twoich klientów. Jeśli chcesz klientów, z którymi nie chcesz się użerać, z którymi uwielbiasz spędzać czas i którzy stają się wręcz twoimi przyjaciółmi, od początku dbaj o odpowiednią ich selekcję. Zbieranie różnych danych oprócz samego emaila bardzo w tym pomaga.
Na przykład jeśli zbierasz szczegółowe dane stopniowo, w autoresponderze Fump jest opcja aktualizacji danych subskrybenta. Możesz więc poprosić osoby zapisujące się o taką aktualizację i uzupełnenie informacji o sobie już po podstawowym zapisaniu się. Choć w sumie w Fumpie najlepiej robić to poprzez zapisanie na oddzielną listę.
Oto przykłady wykorzystania autoresponderów, które zbierają wiele danych o subskrybencie:
1. Wstępnie wypełniony formularz zamówienia wygenerowany od razu przez autoresponder (zbierane są dane adresowe).
2. Wyświetlanie w emailu daty zależnej od momentu zapisania się (przypominanie o tym ile dni upłynęło od jakiego momentu).
3. Informowanie o odwiedzeniu strony internetowej klienta, przed tym zanim to faktycznie zrobisz (odwiedzasz później strony tylko tych, którzy reagują na twoje emaile).
4. Zaproszenie do rozmowy i przygotowanie rozmówcy do spotkania (w autoresponderze zapisujesz inne szczegóły dla każdej osoby z osobna).