W sklepie intrenetowym każdy klient jest bezcenny - zwłaszcza na początku działalności gdy baza klientów dopiero zaczyna się kształtować. Niestety ogromna grupa sprzedawców robi dosłownie wszystko by klienci uciekli i już nigdy nie wrócili. A o to w sieci wcale nie trudno.

Data dodania: 2010-11-18

Wyświetleń: 1718

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wystarczy jedno kliknięcie myszą i nasz klient przenosi się do konkurencji. Zobacz jak tego uniknąć.

 

Najczęstsze błędy sprzedawców w sieci

 

WYSOKIE CENY – wygórowane ceny to to, czego klienci bardzo nie lubią. Jeśli już na samym początku zrazisz klientów wysokimi stawkami jest mało prawdopodobne, że do Ciebie wrócą. Zacznij więc od niższych cen, atrakcyjnych promocji i rabatów bo to wyróżni Cię spośród konkurencji. Gdy zbudujesz stałą grupę klientów będziesz mógł pomyśleć o stopniowym podwyższaniu cen.

 

DŁUGI CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA – klientom zależy na tym by towar dostać możliwie jak najszybciej. Najprostszym sposobem będzie wybór solidnej firmy kurierskiej, która nie będzie się spóźniać z realizacją zamówień.

 

NISKI POZIOM OBSŁUGI – chodzi głównie o brak kontaktu ze sprzedawcą, jeśli zależy Ci na klientach nie każ im czekać na maila lub telefon przez tydzień, im szybciej będziesz reagował na wszystkie sygnały tym bardziej profesjonalny będzie twój wizerunek.

 

NISKA JAKOŚĆ TOWARÓW – sprzedaż monitorów LCD za 200 zł, lub odtwarzaczy MP3 za 50 zł to strata czasu. Zamiast skupiać się na powiększaniu swoich zysków będziesz musiał zajmować się reklamacjami i pretensjami od niezadowolonych klientów.

 

ZBYT NACHALNA REKLAMA – jeśli będziesz atakował klientów denerwującymi komunikatami reklamowymi stracisz ich zaufanie.

 

AMATORSKA STRONA WWW – kosz wykonania strony strony internetowej to wydatek jednorazowy i nie warto na nim oszczędzać. Strona będzie bowiem wizytówką naszego sklepu. Dlatego warto zadbać o to by była funkcjonalna i atrakcyjna dla oka.

Jeśli chcesz się cieszyć sukcesem swojego sklepu radzimy unikać powyższych praktyk.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena