Cztery żywioły sprzedaży® są naszym autorskim modelem, dzięki któremu w prosty sposób poznacie cztery najważniejsze siły rządzące sprzedażą.

Data dodania: 2010-11-13

Wyświetleń: 2010

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Lekcja 5: „Opanuj Cztery Żywioły Sprzedaży”

Ziemia – Znajomość rynku



Jest to podstawa, na której opieramy działania sprzedażowe. Trzeba „twardo stąpać po ziemi, a nie bujać w obłokach”, czyli znać rynek - wtedy łatwo jest się nam po nim poruszać – ceny, produkty, działania konkurencji. Wiedza daje bezpieczeństwo i bardziej skuteczne działania. Dzięki niej sprzedaż budujemy „na skale”. Bez niej jesteśmy zdani na ślepy los.

Woda – Produkt



Produkt, tak jak woda, daje życie: dajmy spragnionemu (klientowi) tego, czego potrzebuje. Będzie wdzięczny – a my wygraną mamy w kieszeni! Im „klarowniejsza woda” czyli wyraźniej widoczne zalety i korzyści produktu, tym łatwiej będzie go sprzedać. Zatem dopasujmy produkt do pragnień klientów.

Ogień – Sprzedawca



Sprzedawca ma być jak ogień – aktywny, żywy, dynamiczny, reagujący na to, co mówi klient, radosny, magiczny. Wszędzie, gdzie się znajdzie, powinienien zarażać swoim zaangażowaniem i entuzjazmem. Powinno bić od niego ciepło i światło, takie jak to bijące z ogniska. Swoim wewnętrznym ogniem porywa wtedy potencjalnych klientów.

Powietrze – Sprawna organizacja



Sprawna organizacja to taka, w której jest ruch – zgodny z potrzebami i zasadami – jak ruch powietrza według praw fizyki. To organizm, który tchnie świeżym powietrzem, jest przewietrzony, prężny – nie ma w nim stojącego, zatęchłego powietrza, bo kanały się zatkały i sa zatory. Sprawna organizacja wspiera sprzedaż tak dobrze, jak wiatr pcha żaglowiec. Po prostu robi swoje. To dzięki powietrzu może palić się najważniejszy ogień w firmie – ogień naszych sprzedawców! Bez powietrza ogień przygasa...

Wszystkie cztery żywioły są cały czas obecne i muszą ze sobą współpracować przy sprzedaży

Wykorzystując Cztery żywioły sprzedaży® warto zanalizować sprzedaż w firmie. Ustalić, który z żywiołów wymaga największego udoskonalenia i na nim się skupić.

Stąpaj po ziemi! - Daj wodę spragnionemu! – Przewietrzaj twoją organizację! – Rozpal ogień, który przyciągnie klientów!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena