Pytanie o to, jak szybko osiągnąć wzrost sprzedaży - zadaje sobie większość przedsiębiorców i zarządzających. Dziś podzielimy się tym, jak ten wzrost osiągnąć. Mamy na to pięć sprawdzonych sposobów.

Data dodania: 2010-11-13

Wyświetleń: 3162

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Lekcja 8: „Wykorzystaj pięć sprawdzonych sposobów na szybki wzrost sprzedaży”

Sposób 1 – Zidentyfikuj i udostępnij najlepsze praktyki najlepszych sprzedawców
Ustal, którzy sprzedawcy w firmie sprzedają najwięcej. Dowiedz się, jak to robią i zbierz wiedzę w jednym miejscu. Na końcu przekaż wiedzę całej reszcie sprzedawców – niech biorą przykład z najlepszych! Taka wiedza będzie bezcenna - sprawdzona w praktyce, na naszych produktach, z naszymi klietnami. Inna od wiedzy książkowej.

Sposób 2 – Ustal ze sprzedawcami mniejsze cele, z krótszymi terminami
Często cele sprzedawców nie są dobrze ustalone i pozostają tylko na papierze. Ważne, by sprzedawca wspólnie z nami ustalał swoje cele – bo będzie się wtedy czuł za nie odpowie-dzialny. Cele powinny być proste, zrozumiałe, mierzalne, realne, określone w czasie, ale i ambitne. Może lepiej, aby cel dotyczył krótkich, a nie długich okresów. Zamiast celu „w tym miesiącu zwiększ sprzedaż o 20%” można sprzedawcy dać cel „dziś zadzwoń do 11 klientów”. Taki cel go zmotywuje, bo pokaże konkretną pracę do wykonania.

Sposób 3 – Ułóż dobrze proporcję podstawowej pensji do premii za efekty.
Najpierw ustal, czy w Twojej firmie więcej zarobków sprzedawcy otrzymują jako podstawę, czy za konkretne dokonane transakcje.

Unikaj dwóch sytuacji:
1. Podstawa jest za duża, a premia (prowizja) mała – wtedy ludzie rozleniwiają się.
2. Podstawa jest zbyt mała (na początku) – wtedy ludzie nie czują się bezpiecznie. Nowi sprzedawcy nie mają czasu na rozwinięcie skrzydeł.

Sposób 4 – Zidentyfikuj i wykorzystaj niezagospodarowane szanse na rynku
Dowiedz się, co takiego robi Twoja konkurencja, czego Ty nie robisz. Może sprzedaje produkty, których nie masz w ofercie? Może wykorzystuje sposoby sprzedaży, o których nie pomyślałeś? Może zwraca się do klientów, których nie bierzesz pod uwagę? A może na rynku jest szansa, której jeszcze nikt nie zauważył? Wykorzystaj ją! Wyprzedzisz konkurencję i zgarniesz profity!

Sposób 5 – Porozmawiaj ze sprzedawcami
Wspólnie ustalcie jak jest, jak być powinno i co każdy z zrobi, żeby ten stan osiągnąć. Niech to będzie szczera, otwarta rozmowa. Sprzedawcy razem z Tobą stworzą rozwiązanie, dzięki czemu w jego wdrożenie zaangażują się dwa razy mocniej!

Wszystkie te sposoby są proste do wdrożenia i bardzo skuteczne.
Wiemy, bo sprawdziliśmy je w praktyce!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena