Jednym z pierwszych (i zarazem najważniejszych) kroków  jaki należy podjąć, decydując się na wybór określonej firmy marketingu sieciowego, powinien być wybór „przewodnika”.

Data dodania: 2010-11-03

Wyświetleń: 1895

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dokładnie tak – po pierwsze lider a dopiero później produkt. Wiadomym jest przecież, że ludzie podążają za liderami i ich ideami, a nie za firmami i ich produktami.

Zgadzam się z opiniami osób, które tę branżę znają zdecydowanie lepiej niż ja, że podejmując decyzję o współpracy, z konkretną firmą marketingu sieciowego, powinniśmy przede wszystkim zwracać uwagę na to z kim będziemy współpracować,
a dopiero w drugiej kolejności z jaką firmą. Wszak marketing sieciowy to biznes oparty o ludzi i relacje zachodzące pomiędzy nimi. A główną rolę odgrywają tu liderzy, którzy zarówno przewodzą (lider), jak i wskazują właściwy kierunek, czyli są przywódcami mentalnymi (mentor). 

Dobrze by było, żeby osoba, która jest (bądź chce być) liderem posiadała wrodzone predyspozycje do bycia przywódcą, za którym "pójdą" ludzie, i będą się liczyć z jego zdaniem. Oczywiście nie zmienia to faktu , że takie osoby muszą się jeszcze nauczyć jak swoje umiejętności wykorzystywać. Dlatego też jest tu otwarta droga dla tych, którzy takich umiejętności nie odziedziczyli w genach, a są otwarci na nową wiedzę i umiejętności oraz zdecydowani, żeby osiągnąć to co zaplanują.

Najważniejszym zadaniem lidera grupy jest wprowadzenie Cię do biznesu w takim stopniu, abyś mógł za jakiś czas samodzielnie działać. A jeśli już posiądziesz niezbędną wiedzę, i będziesz „czuł się na siłach”, samemu z czasem „staniesz się” liderem. Jest to proces naturalny ponieważ w marketingu sieciowym jeśli nie zamierzasz być liderem to tak naprawdę nie zamierzasz „robić biznesu”.

Zdaję sobie sprawę z tego, że idealnych firm MLM nie ma. Najważniejsze jest, żeby firma spełniała kryteria, które Ty określisz. Pamiętajmy, że to My sami dokonujemy wyboru – to My wybieramy firmę. Oczywiście, że bardzo dużo zależy również od lidera (czy też bezpośredniego sponsora). Ostateczną decyzję o podpisaniu umowy z potencjalnym parterem ceduje się właśnie na lidera (sponsora). Bowiem to przecież lider danej grupy będzie bezpośrednio z nami współpracował, a żaden lider nie powinien pozwolić sobie na to, żeby przyjąć do grupy osobę, która nie wie czego oczekuje, nie jest odpowiednio zmotywowana do nowych wyzwań oraz przyswajania nowej wiedzy. „Dobry” lider powinien zapytać o motywację danej osoby co do współpracy z firmą oraz jakie cele zamierza osiągnąć, i w jakim terminie. Dlatego też nie dziwmy się jeśli takie pytania usłyszymy.

Każdy lider, w każdym biznesie, powinien posiadać określone (podobne cechy). Jednak z tego względu, że jest to MLM „internetowy”, ważne jest aby lider miał wiedzę merytoryczną, był dostępny, potrafił skutecznie motywować oraz wiedział jak „działać” w Internecie.

Dobry lider to przede wszystkim ktoś kto potrafi skutecznie motywować swoich partnerów. Nie pozwala im na stagnację, ale daje możliwość poszerzenia wiedzy i umiejętności. Powinien także umieć określić priorytetowe cele zespołu, być w stanie odnawiać energię i kreatywność zespołu oraz wyzwalać inicjatywę wśród współpracowników (partnerów). Jest to bardzo ważny element w mlm-ie „opartym” o Internet.

W II części posłużę się własnym przykładem – czyli na co „postawiłem” poszukując lidera do biznesu internetowego.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena