Będzie to proces żmudny i długotrwały jeśli dopiero zaczynasz swoją „przygodę” z Internetem. Natomiast dla ludzi „obeznanych” z narzędziami internetowymi nie powinno to stanowić większego problemu. Wniosek – na początek trzeba zapoznać się z możliwościami jakie stwarza Internet, a dopiero później przystąpić do poszukiwań. Nasze działania zmierzające do znalezienia lidera powinniśmy rozpocząć od „przeczesywanie” forów tematycznych i biznesowych (Suportio, Profeo, Biznesforum), portali społecznościowych (Facebook, Goldenline, Nasza Klasa, Youtube), czytania artykułów (Artelis, Eioba), przeglądania stron internetowych, wymiany opinii z innymi użytkownikami forów i portali, uczestniczenia w szkoleniach. Można również zapisać się na darmowe kursy. Bardzo często liderzy „internetowi” stwarzają taką możliwość poprzez Swoje strony internetowe. Warto zapisać się na taką listę mailingową (adresową) ponieważ będziemy mieli możliwość zapoznania się z tym co oferuje dana osoba, oraz „co ma do powiedzenia” na dany temat. I jednocześnie też będziemy mogli poszerzyć swoją wiedzę :)
Wymieniłem tylko kilka przykładowych forów i portali, jest Ich natomiast dużo więcej. Wybór należy do "poszukujących" :)
Na podstawie uzyskanych informacji formułujemy wnioski i dopiero podejmujemy decyzję. Zdecydowanie polecam skorzystać
z możliwości kontaktu z wytypowaną osobą. Nieomalże wszyscy liderzy udostępniają w Internecie numery telefonów bądź komunikatorów głosowych (osobiście rekomenduję Skype). Jeśli takiej możliwości nasz przyszły lider nie przewidział, to powinniśmy się zastanowić czy to zwykłe niedopatrzenie, czy też celowe działanie. Jeśli to drugie to może warto przemyśleć czy na pewno chcemy za wszelką cenę nawiązać kontakt z taką osobą. Może będę kategoryczny w tej wypowiedzi, ale uważam, że jeśli ktoś chce faktycznie robić biznes w Internecie to nie może ukrywać się po Nickami na forach, czy też nie podawać do siebie numeru telefonu (a co najmniej komunikatora). Sam adres e-mail to zdecydowanie za mało. Poza tym świadczyć to może o nieprofesjonalnym podejściu danej osoby do biznesu. Czyż ludzie prowadzący „tradycyjny” biznes nie podają na swoich stronach internetowych, czy też w książkach telefonicznych danych teleadresowych do siebie (do swojej firmy)! Obecnie normą jest, że ludzie działający „na poważnie” w Internecie „publikują” również Swoje zdjęcia, nie tylko numery telefonów (komunikatorów).
Może się jednak okazać, że znajdziemy kilku liderów! I co wtedy?
Wtedy musimy podjąć kroki w celu określenia czy firma, w której „wybrana” przez Nas osoba jest liderem, jest firmą z którą chcielibyśmy podjąć współpracę. Ale wybór firmy to już tematyka na kolejne opracowanie :).
Podsumowując wbrew pozorom znalezienie lidera do internetowego marketingu sieciowego nie jest zadaniem łatwym z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze - nie mamy możliwości zweryfikowania wyników naszych poszukiwań (sformułowanych wniosków) podczas osobistego kontaktu z przyszłym liderem. Chyba, że jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że mamy taką okazję. Po drugie – trudno jest określić czy osoba, którą wytypowaliśmy jako potencjalnego lidera faktycznie jest liderem „z prawdziwego zdarzenia” czy też tylko się na takiego kreuje.