Celem firmy jest wypracowanie zysku, który zależy oczywiście od tego, ile sprzedamy. Popatrzmy na ten zysk nie jak księgowi, ale jak sprzedawcy, czyli przyjrzyjmy się jak wygląda podstawowe równanie sprzedaży

Data dodania: 2010-10-17

Wyświetleń: 1888

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Lekcja 1Zastosuj podstawowe równanie sprzedaży”

Celem firmy jest wypracowanie zysku, który zależy oczywiście od tego, ile sprzedamy. Popatrzmy na ten zysk nie jak księgowi, ale jak sprzedawcy, czyli przyjrzyjmy się jak wygląda

PODSTAWOWE RÓWNANIE SPRZEDAŻY

 Zysk brutto firmy =
liczba prospektów x stopień pozyskania prospektów x liczba transakcji na klienta x średnia kwota transakcji x współczynnik procentowy marży ostatecznej

Oto 5 czynników, od których zależy nasz zysk:

 Liczba prospektów – Do jak wielu klientów docieramy z naszą ofertą? Jak wielu potencjalnych klientów ją zna? To kwestia informacji, komunikacji, aktywności na zewnątrz – zadanie dla marketingu.

Stopień pozyskania prospektów – Jak wielu z tych, do których dotarła nasza oferta, staje się naszymi klientami, czyli odpowiada na ofertę pozytywnie? To wyzwanie dla sprzedawców i doradców klienta, aby przekonali do naszej oferty.

Liczba transakcji na klienta – Jak wiele transakcji zawieramy z przeciętnym klientem? Czy kupuje on stale u nas, czy na zmianę u różnych dostawców? Czy kupuje u nas tylko część tego, co mógłby, a resztę gdzie indziej? Warto pozyskać go w całości, a to zadanie dla działów obsługi klienta, sprzedawców, marketingu.

Średnia kwoty transakcji – Ile złotych zostawia średnio klient podczas transakcji w naszej firmie – patrz uwagi w poprzednim punkcie, ale także: czy klient kupuje lepsze jakościowo produkty, a zatem droższe? Czy nasze produkty są na tyle konkurencyjne? Tę informację zwrotną sprzedawcy powinni dostarczać firmie, a działy produktowe i marketingu niech wesprą sprzedaż ulepszaniem produktów.

Współczynnik procentowy marży ostatecznej – Jak duże są pieniądze ze sprzedaży w stosunku do poniesionych kosztów? Warto znaleźć miejsca, które niepotrzebnie generują zbyt duże koszty. Zoptymalizować produkcję, prześledzić wydawanie pieniędzy. Warto sprawdzić też cenniki; może da się podnieść cenę?

Dzięki temu równaniu wyraźnie widzimy, że jest wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży. Do nich będziemy odnosić się w kolejnych odcinkach.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena