Decydując się na prowadzenie własnej firmy powinniśmy pamiętać o realnym ryzyku popełniania licznych błędów. Porażki powinny nas jednak stymulować do rozwoju. Największym błędem jest nie uczyć się na swoich błędach

Data dodania: 2010-06-24

Wyświetleń: 1989

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kto nie robi nic, ten nie popełnia błędów – to popularne porzekadło każdy początkujący przedsiębiorca powinien mieć wyryte złotymi literami. Oto 7 błędów, najczęściej popełnianych przez początkujących przedsiębiorców.

1.    Zastosowanie narzędzi nieadekwatnych do profilu ich działalności. Często kierując się przykładem innych, podpatrując konkurencję, właściciele firm próbują imitować różnego rodzaju mechanizmy, np. promocyjne. Tymczasem nie zawsze to co sprawdziło się u innych, przyjmie się u nas. Ludzie, którzy w biznesie stawiają pierwsze kroki mogą np. nie zwrócić uwagi na grupę docelową, jaka jest właściwa dla danego produktu.
2.    Sugerowanie się statystykami czy raportami dostarczanymi przez niesprawdzone firmy, portale internetowe lub innych dostawców, mianujących się czasami zbyt pochopnie analitykami rynku.
3.    Nieprzemyślany, przypadkowy dobór współpracowników. W większości przypadków lepiej postawić na droższego, ale sprawdzonego konia. Pracownik zgadzający się pracować za każdą cenę powinien wzbudzić Wasze podejrzenie.
4.    Nieumiejętne kierowanie zespołem. Przedsiębiorca w miarę rozwoju firmy zwykle zatrudnia pewne grono współpracowników czy podwładnych. Niestety w realiach polskich rażącym błędem jest brak myślenia perspektywicznego. Jak wiadomo pracownik dobry – skuteczny, zarabiający na siebie i nas – to pracownik zadowolony – zrelaksowany, mający czas także na zajęcia poza pracą. Błędem jest brak systemu motywacyjnego zasobów ludzkich. Stosowanie nadgodzin czy problemy z dawaniem urlopu także wcześniej czy później odbiją się na jakości pracy firmy.
5.    Nieprzywiązywanie wagi i nieznajomość e-marketingu. Internet jest obecnie medium niezwykle popularnym. Każdy szanujący się przedsiębiorca powinien zaistnieć w sieci czy to poprzez swoją stronę internetową, czy przez inne formy reklamy, których globalna sieć oferuje szerokie spektrum.
6.    Brak strategii. Biznesplan stworzony na początku działalności powinien zmieniać się razem z rozwojem firmy. Strategia poparta znajomością rynku, który ulega nieustannej zmianie, pozwoli firmie być na poważnym stanowisku wobec konkurentów i utrzymać potencjał rozwojowy.
7.    Lekceważenie formalności. Wiele firm upadło, ponieważ ich księgowość była nieumiejętnie, niechlujnie prowadzona. Należy pamiętać o każdym kwitku, segregować i przechowywać każdą fakturę czy umowę.

Decydując się na prowadzenie własnej firmy powinniśmy pamiętać o realnym ryzyku popełniania licznych błędów. Porażki powinny nas jednak stymulować do rozwoju. Największym błędem jest nie uczyć się na swoich błędach.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena