Data dodania: 2014-06-19

Wyświetleń: 1446

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIADOMOŚĆ

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Handel w social mediach
W dynamicznie zmieniającej się przestrzeni e-commerce, bardzo ważne staje się upłynnianie ruchu Klientów z social mediów do platform zakupowych. 
 
Społecznościówki, takie jak Twitter czy Pinterest, dodają wciąż nowe funkcje związane  z e-handlem i nowymi technologiami, a detaliści prześcigają się w wykorzystywaniu możliwości, jakie dają portale społecznościowe.
 
"Dodaj teraz. Kup Później "
Sprzedawcy budują własne struktury społeczne i wykorzystują social media do sprzedaży w coraz większym zakresie. Zakupy ułatwia między innymi partnerstwo nawiązane między Twitterem a Amazonem. Kupujący może  teraz kliknąć na linka z tagiem aplikacji # AmazonCart przy każdym tweet, który zawiera łącze do produktów Amazon. Tym samym dodaje produkt automatycznie do koszyka, co oszczędza mu czasu wyszukiwania go bezpośrednio na Amazon. Użytkownicy dyskutują o nowej funkcji, chwaląc jej przydatność, ale niektórzy są zniesmaczeni zbyt dużym nasyceniem Twittera komercyjnymi ofertami.
 
Pinterest liderem
Według badań Experian (grupa zajmuje się badaniami cyfryzacji globalnej) Pinterest stymuluje największy ruch w e-commerce, spośród wszystkich społecznościówek. Użytkownicy kierowani stąd do produktu robią zakupy na średnio 123,50 dolarów, dla porównania na Facebook  to więcej niż połowa mniej, bo 54,64 dolary. „Piny” ze swoimi produktami i zdjęciami proponowanych trendów wstawiają wszystkie największe firmy odzieżowe. Platforma ostro działa, aby pozostać pionierem w tym zakresie. Pod koniec ubiegłego roku wydała swój pierwszy API dla programistów, dając tym samym impuls do innowacyjności. 
 
Zalajkuj, jeśli lubisz
Instagram jest jedyną społecznościówką, która nie pozwala na wstawianie linków, ale i tutaj aż huczy od poleceń różnego rodzaju produktów. Firmy zewnętrzne wykorzystują platformę do konwersji e-sprzedaży na różne sposoby i tak np. grupa RewardStyle zainicjowała narzędzie „Like to Know It”. Dzięki pobraniu ich aplikacji, powiązanej z kontem użytkownika, ten może zalajkowac dany produkt i tym samym dostanie o nim informację na maila. 
 
Firmy coraz chętniej wdrażają innowacyjne rozwiązania budowania społeczności lojalnych Klientów. Sephora Beauty Board – tablica piękna Sephory, tworzy społeczność kobiet zainteresowanych makijażem, poszukujących inspiracji i łaknących ocen. Użytkowniczki wrzucają tu swoje zdjęcia, które następnie ocenia profesjonalna makijażystka na bieżąco komentująca i polecająca produkty, które mogą się przydać. Z kolei eBay wprowadził element społecznościowy razem z tzw. eBay Collections. Użytkownicy na e-rynku amerykańskim i angielskim, mogą przeglądać zdjęcia z produktami z eBay. Produkty są wybierane przez użytkowników – tworzą oni swoje tablice z kolekcjami, które mogą być wyróżnione na stronie głównej. Jest to zabawa i nowa forma prezentacji produktów. 
Licencja: Creative Commons
0 Ocena