5 trendów w wystroju witryn sklepowych w 2014 roku  to reakcja na zmiany społeczne, technologiczne i gospodarcze

Data dodania: 2014-04-01

Wyświetleń: 1069

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Trendy w VM na 2014

W 2013 roku mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych rozwiązań w wystroju witryn sklepowych. Można założyć, że niektóre z nich przyjmą się i będą rozwijać także w tym roku.


1. Gender i utożsamianie się

Tak różnie interpretowany gender to także ruch wyrównywania szans, nie tylko w zakresie płci. Ruch teraz bardzo na czasie, jest wykorzystywany także w projektowaniu witryn. Okna tych marek, które stawiają na podkreślenie dostępności dla osób wykluczonych z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności, wystawiają na witryny manekiny na wózkach inwalidzkich, z kulami, a obok wychudzonych postaci – sylwetki „o zwiększonej powierzchni doznań” (za Hanną Gajos). Taki ruch przyciąga uwagę większości Klientów i niestety może ich zniechęcać, ale też jest trafiony, jeśli celuje się w niszę rynkową.


2. Integracja cyfrowa

Dzieje się od kilku lat, a w tym roku ma dosłownie eksplodować (przynajmniej tego życzą sobie firmy produkujące oprogramowanie i narzędzia informatyczne). Cyfrowo zintegrowane witryny, wyposażone w dotykowe okna, dają ogromne możliwości pozyskania Klienta i przyciągnięcia go do sklepu. Przechodnie mogą dzięki nim o każdej porze dnia zbadać ofertę produktową sklepu.

3. Media społecznościowe 

Są wykorzystywane na przeróżne sposoby, a VM, który reaguje żywo na każdą nowinkę, już od dawna bierze do współpracy facebooka, twittera czy instagram. Bardzo sprytny ruch w kierunku młodej Klienteli, która za pomocą zdjęć czy „ćwierknięć” umawia się na spotkania, wymienia opiniami, poleca lub odradza. W witrynach pojawiają się ikony i obrazy nawiązujące do mediów społecznościowych, co przyciąga osoby często przez wiele godzin korzystające z nich w pracy czy w domu.

4. Głód luksusu

Trend utrzymujący się ciągle, w większym lub mniejszym nasileniu, przy czym zwiększenie zainteresowania luksusowymi dobrami zaobserwować można na większą skalę podczas kryzysu.  Klienci zawsze będą pragnęli posiadać coś wytwornego, dlatego tak chodliwe są końcówki serii prestiżowych marek. Luksus musi się wyróżniać – w witrynach mają być pokazane pojedyncze sztuki, a wnętrze sklepu ma być wypełnione w niewielkim stopniu – produktami-gwiazdami, na tle wysmakowanych dekoracji albo wręcz na gołej ścianie, bo to one grają pierwsze skrzypce. 

5. Kosmiczne manekiny

W konstrukcji i wyglądzie manekinów widać futurystyczne formy i kolorystykę. Na takie pozwolić mogą sobie głównie duże domy mody, ale i w mniejszych sklepach warto w nie zainwestować, bo przyciągają uwagę Klienta. Metaliczne połyski, platyna, odblaski złota i srebra, idealnie podkreślą luksus, a golemowe kształty, przypominające przybyszów z kosmosu, świetnie współgrać mogą z nowymi formami odzieży futurystycznej. 
Mondo Mannequins

Universal Display & Design

Źródła: blog.mannequinmadness.comvmsd.com

Licencja: Creative Commons