Audyt stron internetowych to stosunkowo nowa usługa promowana przez firmy zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach. Dlaczego jest on niezbędnym elementem służącym do nawiązania dialogu interaktywnego z klientami? Dlaczego przed realizacją kampanii SEM warto z niego skorzystać? Więcej w artykule >>

Data dodania: 2010-06-08

Wyświetleń: 2615

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dla wielu firm marketing internetowy to nadal zagadnienie zagadkowe, kojarzące się głównie z posiadaniem własnej strony internetowej. Samo posiadanie strony internetowej jest tylko preludium do możliwości korzystania z internetowego kanału komunikacji z klientami.

Należy zaznaczyć, że strona internetowa niepoprawnie wdrożona, działająca z błędami, o skomplikowanej nawigacji może zniechęcić naszych potencjalnych klientów do zakupu w naszej firmie. Jest to jeden z pierwszych elementów, które nawiązują swoisty dialog z klientem.

Przykład? Wyobraźmy sobie, że nasz przedstawiciel handlowy na spotkaniu dał swoją wizytówkę z adresem www naszej strony internetowej, dodając słownie, że "tam znajdą Państwo całą naszą ofertę oraz więcej informacji dot. firmy".

Osoba, która otrzymała wizytówkę naszej firmy, odbyła również spotkania z innymi konkurencyjnymi firmami i ma przed sobą 8 wizytówek. Chcąc przejrzeć ofertę każdej z nich, po kolei wpisuje adresy stron www. 1,2,3 strona internetowa i nagle wpisuje w pasek adres naszej strony:

1. scenariusz: nie może obejrzeć strony z powodu przeciążenia serwera... może jeszcze zajrzy poźniej... może... ~= stracony klient

2. scenariusz: strona główna ładuje się ponad 30 sekund = stracony klient

3. scenariusz: po przejrzeniu 5 podstron nie może odnaleźć naszej oferty = stracony klient

4. scenariusz: akurat w tej godzinie, dział IT wykonuje kopię bazy danych wstrzymując działanie serwisu = stracony klient

5. scenariusz: strona ładuje się 3-5 sekund, kolorystyka jest przyciągająca, menu - intuicyjne, wysokiej jakości zdjęcia, oferta przejrzysta, czytelna = prawdopodobnie nowe zamówienie dla naszej firmy

Który scenariusz może dot. Twojej strony internetowej? Jak Twoja strona internetowa wygląda na tle konkurencji?

Pamiętaj, nie należy opierać się jedynie o opinię firmy tworzącej strony internetowe dla naszej firmy. Aby mieć pełen obraz, tego co zostało zrobione poprawnie, a nad czym należy jeszcze popracować - zleć przeprowadzenie audytu strony internetowej, jej funkcjonowania. Audyt stron internetowych to często jedyna możliwość dialogu na wysokim poziomie, z firmą projektującą strony www.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena