Prowadzenie sklepu online może być dochodowe dla biznesu, umożliwia bowiem dotarcie do szerszego grona klientów. Jednak aby do tego doszło, serwis musi być dobrze wypozycjonowany. Tylko wówczas jego pozycja w Google będzie wysoka. Odpowiednio przeprowadzone SEO to skuteczne narzędzie marketingu w sieci. Przeczytaj krótki poradnik i dowiedz się, jak poprawić pozycjonowanie strony.

Data dodania: 2022-04-22

Wyświetleń: 71

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak poprawić pozycjonowanie strony?

Audyt SEO to podstawa

Sklep internetowy, który został otwarty wiele lat temu, trzeba najprawdopodobniej ponownie zoptymalizować pod kątem aktualnego algorytmu wyszukiwarki. Aby dowiedzieć się, jakie dokładnie zmiany należy wdrożyć, warto przeprowadzić audyt SEO. Do jego wykonania używa się profesjonalnych narzędzi pozycjonerskich, które są w stanie wychwycić wszystkie błędy wpływające na niską pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Na szczególną uwagę zasługują takie programy, jak m.in.:

  • Ahrefs – bada profil linkowania,
  • Semstorm – analizuje słowa kluczowe,
  • Siteliner – wyszukuje duplikaty w obrębie witryny,
  • Google Analytics – sprawdza ruch organiczny na przestrzeni lat. 

Jak poprawić pozycjonowanie strony

Dzięki odpowiednio przeprowadzonej optymalizacji i pozycjonowaniu serwisu jego wyniki w Google mogą być znacznie wyższe. Jednak zadanie to wymaga nakładu pracy i nauki obsługi narzędzi, które posłużą zarówno do audytu, jak i do późniejszej pracy na witrynie i w obrębie jej kodu. Zakres zadań do realizacji zależy przede wszystkim od wyników przeprowadzonej analizy. Błędy przeważnie występują w poniższych kategoriach, które są kluczowe dla osiągnięcia optymalnych wyników. 

Optymalizacja kodu źródłowego

Często nieprawidłowe pozycjonowanie witryny spowodowane jest źle napisanym kodem źródłowym, przez co algorytm Google jest mniej przychylny dla serwisu i pomija go w wynikach. Należy zwrócić przede wszystkim uwagę na długość kodu i wyeliminować zbędne znaki oraz spacje. Warto stosować metatagi i nagłówki H1-H3, których treść jest naturalna i zawiera słowa kluczowe. 

Copywriting

Wysoka jakość treści na stronie jest bardzo ważna. Opisy i artykuły muszą być atrakcyjne dla użytkownika, pozbawione błędów gramatycznych i ortograficznych, a także unikalne. Ich tematyka powinna być zgodna z wykorzystanymi frazami oraz z ogólnym profilem działalności serwisu. Trzeba jednak unikać nadmiaru słów kluczowych, ponieważ robot Google może uznać takie treści za spam i zepchnąć stronę na koniec wyników.

Link building

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne jest powszechnie wykorzystywanym narzędziem SEO. Należy jednak korzystać z niego ostrożnie. Poważnym błędem są odnośniki z niedziałającymi linkami w obrębie strony lub na serwisach partnerskich. Nie warto też stosować zbyt wielu linków, może to bowiem sprawić, że serwis zostanie uznany za spam.

Zleć audyt i SEO profesjonalistom

Szereg działań, których realizacja wymaga doświadczenia i wprawy, składa się na dobrą pozycję w Google. Audyt SEO to podstawa, ale zamiast wykonywać go osobiście, lepiej wybrać usługi agencji, która zajmie się nim oraz pozycjonowaniem serwisu. To duża oszczędność czasu i energii, a także szansa na wzrost skuteczności marketingu.

Źródło: https://www.grupa-tense.pl/seo/

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena