Coraz więcej osób w czasach kryzysu decyduje się na otwieranie własnego biznesu. I to bardzo dobrze, ale czy salon mody ślubnej to dobry pomysł? Czy otworzyć go na zasadzie franczyzy czy nie?

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-10-26

Wyświetleń: 5942

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Można by sobie pomyśleć, że wzrastająca z roku na rok liczba ślubów to wystarczający argument na otworzenie salonu mody ślubnej. Wzrost ilości ślubów wiąże się przecież ze wzrostem sprzedaży sukni ślubnych. Wszystkie przyszłe Panny Młode muszą gdzieś przecież wybrać wymarzoną dla siebie kreację, a mogą to zrobić wyłącznie w wyspecjalizowanym salonie.

Szybka argumentacja mówi, że warto dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego pomysłu. Zaczynamy wówczas analizować rynek, sprawdzamy, ile jest już salonów w naszym rejonie, jaki mają ruch, na podstawie którego można zrobić wstępną prognozę sprzedaży itp. Czytamy artykuły, które pomogą nam w podjęciu decyzji. W większości przypadków, osoby otwierające własny biznes swoją wiedzę na dany temat pogłębiają od chwili rozpoczęcia działalności. Wszelkich porad staramy się szukać np. w internecie. Jest to przecież największy zbiór informacji w jednym miejscu. Tam też zaglądamy na fora gdzie możemy przeczytać, że najlepiej jest otworzyć salon na zasadzie franczyzy. Dzięki temu możemy uzyskać dostęp do bogatej wiedzy w tej branży. Zawierając umowę franczyzową otrzymujemy wsparcie we wszystkich etapach prowadzenia takiego salonu. Szkoleni są pracownicy, właściciele, możliwe jest nawet przeszkolenie krawcowej, która będzie dokonywała wszelkich poprawek w sukniach ślubnych. Franczyzodawca pomaga nawet w zaprojektowaniu lokalu i doborze całego wystroju. Jedyną rzeczą, jakiej chce w zamian, jest sprzedaż jego produktów w danym salonie. Oczywiste jest, że będą to suknie ślubne, które sam produkuje, a w tym salonie nie można sprzedawać innych marek. Dzięki takiej umowie, my otrzymujemy zasób dużej wiedzy, której uzyskanie zajęłoby nam sporo czasu, a druga strona zwiększa tym samym rynek zbytu i wysokość sprzedaży.

Decydując się na otworzenie salonu bez zawierania umowy franczyzy ze wszystkimi wymienionymi wyżej sprawami będziemy musieli poradzić sobie sami. Tylko na nas będzie spoczywał obowiązek szkolenia pracowników. Sami także będziemy musieli poszukać sobie dostawców sukni do salonu. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że pracy robi się dwa razy więcej, ale po chwili zastanowienia widzimy, ze tę pracę musimy wykonać w obu przypadkach.

Chcąc otworzyć salon mody ślubnej musimy sami dokładnie przeanalizować kilka spraw takich jak, opłacalność, ilość konkurencji w danym regionie, dostępność lokali i ich cenę, znaleźć dobrą krawcową, poszukać pracowników (chyba, że na początku sami będziecie obsługiwać Klientki), zastanowić się nad wystrojem i, co najważniejsze, nad możliwościami finansowymi. Należy pamiętać, że w obu przypadkach na wszystkie w/w rzeczy wykładamy swoje pieniądze. Krótko mówiąc, chcąc nie chcąc, musimy wykonać pracę, której obawialiśmy się na początku. Dzięki wykonanej przez nas analizie wszystkich czynników uzyskamy wiedzę niezbędną do otworzenia salonu, a którą przekaże nam franczyzodawca po zawarciu z nim umowy. Śledząc fora ślubne będziemy mogli przekonać się także, czy suknie produkowane przez danego Producenta oferującego umowę franczyzy są bardziej lub mniej popularne wśród Klientek.

Umowa franczyzowa utrudnia nam możliwość rozwoju, przywiązując nas tylko do jednego producenta. Skazani będziemy na kolekcje oferowane przez niego, nie zawsze pasujące na dany sezon. Zawsze będziemy musieli pytać go o akceptację, gdy zdecydujemy się na wprowadzenie nowych produktów do sprzedaży z branży ślubnej. Staniemy się tak naprawdę punktem zbytu konkretnego towaru bez możliwości dokonywania większych i bardziej wygodnych dla nas zmian.

Prowadzenie salonu bez zawierania umowy franczyzowej pozwoli nam w 100% kontrolować rozwój naszego biznesu. Sami będziemy mogli decydować, jakie modele i jakie firmy chcemy oferować w danym sezonie. Czy będą to firmy istniejące już na naszym rynku czy też firmy całkowicie nowe, oferujące nowe trendy mody. Będziemy mogli dowoli wprowadzać inne produkty do naszej oferty, jak np. suknie wieczorowe, samemu ustalić wystrój naszego salonu itp. W tym przypadku z nikim nie zawieramy umów zabraniających nam sprzedaż innych produktów i utrudniających nam wprowadzanie nowych pomysłów.

Reasumując powyższe, można stwierdzić, że swobodniej i bezpieczniej jest prowadzić salon mody ślubnej bez jakichkolwiek ograniczeń. Otwierając własny biznes chcemy realizować swoje marzenia czując się przy tym całkowicie swobodnie, bez nacisków innych osób.

Licencja: Creative Commons