W polskich szkolach uczniowie uczą się języków po kilka lat zarówno w szkole postawowej , średniej , gimnazjum i liceum. W trakcie nauki poznają dogłębnie czasy angielskie jak i inne elementy gramatyki. Do faktycznej komunikacji wystarczają tzy czasy czyli: czas present simple który odpowiada polskiemu czasowi teraźniejszemu, past simple który odpowiada polskiemu czasowi przeszłemu i future simple - czasowi przyszłemu. Umiejętność posługiwania się tymi czasami pozwala na swobodną komunikację na tematy życia codziennego jak i pozwala na komunkację w tematach naukowych. Istotniejszą rolę w nauce języka odgrywa przede wszystkim rozwój słownictwa jak i umiejętnośći komunkacyjnych w zakresie swobodnego pisania czy mówienia w języku angielskim. Nawet w liceum staram się na początku zajęć przedstawić trzy czasy dogłębnie i uważam to za bardziej sensowne niż przedstawianie wszystkich 16 czasów. Potem ćwiczę umiejętność pisania czyli uczniowie piszą np. wypracowanie o sobie ( Present Simple) , opisują dzień ( Present Simple), opisują wakacje ( Past Simple) , mój miniony dzień ( Past Simple). Uczniowie mogą ćwiczyć komukcję ustną opowidająć o sobie, opisując dzień, opisują wakacje , mój miniony dzień.Dopiero po biegłym opanowaniu praktycznym wprowadzam dalsze czasy ktore na pewno będą łatwiejsze gdy ktoś dobrze opanował poprzednie czasy. Licealiści poznają potem kolejne elementy gramatyczne a uczniowie klas młodszych mogą skupić się wyłącznie nad nauczaniem słownictwa. Czy po polsku znamy wszystkie zasady? Nie , nie znamy ale komunikujemy się.Na lekcjach prywatnych uczyłam dorosłych skupiając się na wspominianych trzech czasach czyli Present Simpla, Past Simple i Future Simple. Rezultaty tych lekcji były niesamowite.
Dlaczego medycyna głównego nurtu wciąż nie uznaje homeopatii, mimo że tysiące ludzi doświadczyło jej pozytywnych efektów? Odpowiedź na to pytanie jest bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać, i ma wiele wspólnego z ograniczeniami współczesnej nauki. Dzisiejsza nauka, choć robi ogromne postępy, pozostaje mocno zamknięta na badanie zjawisk, których nie potrafi wytłumaczyć za pomocą aktualnie dostępnych narzędzi i teorii.