Dziś zastanawiałem się w jaki sposób grupa Klientów kupujących bilety na moim serwisie odbiera bilety po zakupie. Zanim ktoś powie – chwila, ta grupa jest niereprezentatywna! – dopowiem – sprzedaż uzyskana przeze nas na klub.fm to 100.000 zł.
Powyższy wykres przedstawia właśnie rozkład poszczególnych dostępnych opcji odbioru biletu. Jak widać, miażdżącą przewagę ma “Przesyłka krajowa polecona” z 74%. Wybierana najczęściej przez Polaków możliwość odbioru biletu na koncert, do opery czy na festiwal prawdopodobnie ma aż tylu zwolenników prawdopodobnie z powodu niższych kosztów dodatkowych.
Drugą drogą odbioru biletów lub karnetów zwykle jest “przesyłka kurierska” (12%). Darzymy firmy kurierskie coraz większym zaufaniem. Z pewnością bardziej ufamy kurierowi niż poczcie jeżeli chodzi o termin dostarczenia przesyłki. Za tym idą niestety również dodatkowe, większe koszty kupna biletu.
11% kupujących zdecydowało się na odbiór opłaconego i zarezerwowanego biletu w punkcie sprzedaży.
Technologia obecnie pozwala na przesłanie Klientowi unikatowego elektronicznego biletu. Na skorzystanie ze swego rodzaju tej cyfrowej wersji, z numerem, często imieniem i nazwiskiem kupującego, a już na pewno z konkretnymi informacjami o wydarzeniu decyduje się obecnie 1% kupujących. Kupujący po otrzymaniu takiego pliku elektronicznego na przykład drogą e-mailową może wydrukować samemu bilet na zwykłej domowej drukarce. Po wydrukowaniu bilet można już w kasie koncertu lub na bramce festiwalu wymienić na identyfikator, zawieszkę lub popularne ostatnio opaski na rękę.