Badania przeprowadzone przez największego dystrybutora książek audio Audible.com wskazuje, że nawet 50% ich klientów, nigdy wcześniej nie słuchało książki czytanej przez lektora. Wskazuje to nam jak istotną rolę w rozpowszechnianiu audiobooków ma internet.
Wersje mp3, te do bezpośredniego pobierania z internetu, mogą być nawet do 30% tańsze niż ich odpowiedniki drukowane, czy oferowane w księgarniach na płytach CD. Taki format pozwala na oszczędności związane z drukowaniem, tłoczeniem płyt, zakurzonymi magazynami, rodzajami opakowań i kosztami wysyłki, nie trzeba po nie się udawać... i takie tam.
Dobór lektorów do czytania treści książki jest, coraz częściej, wręcz imponujący. Można posłuchać tutaj głosów takich sław jak: Jerzy Stuhr, Jan Englert, Marek Kondrat, Jerzy Trela, Piotr Fronczewski, Zbigniew Zapasiewicz czy Krystyna Czubówna. Nagrania są również wzbogacane o specjalne efekty dźwiękowe, pobudzające wyobraźnię słuchacza. Jak to się świetnie sprawdza w beletrystyce, a zwłaszcza w kryminałach, chyba nie trzeba tutaj podkreślać.
Współczesna realizacja dźwięku, możliwości wykonania takiego produktu, gwarantuje najwyższą jakość nagrań. Taki teraz mamy sprzęt. XXI wiek. Nie da się już inaczej, rynek książek do słuchania rozwija się bardzo dynamicznie. Potencjalny słuchacz ma do wyboru coraz więcej pozycji bestsellerowych jak i niszowych tytułów audio kierowanych do wąskiej grupy odbiorców.