W prowadzeniu firmy bardzo istotne jest nie tylko dbanie o zadowolenie klientów, ale też nawiązywanie i utrzymywanie dobrych relacji biznesowych z innymi przedsiębiorcami. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy bardziej opłaca się skorzystać z usług innej firmy, niż otwieranie dodatkowego działu w obrębie swojego przedsiębiorstwa.  

Data dodania: 2013-05-18

Wyświetleń: 1414

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Sposoby na kontakty biznesowe

Outsourcing, bo o nim mowa, dotyczy często księgowości, transportu czy obsługi prawnej. Wszelkie problemy w kontaktach ze współpracownikiem. mogą negatywnie odbić się na obsłudze klientów.

Sprawdź kontrahenta

Zanim więc nawiąże się współpracę z inną firmą, warto wcześniej sprawdzić wiarygodność kontrahenta. W tym zakresie jest wiele możliwości monitorowania innych firm - także za pośrednictwem internetu. Jednak gdzie znaleźć potencjalnych współpracowników i klientów, gdy jest się nowicjuszem na rynku?



Gdzie szukać kontrahenta?

Najskuteczniejsze miejsca na znalezienie potencjalnego kontrahenta to różnego rodzaju targi, szkolenia gale oraz jubileusze jak również bardziej nowocześnie portale społecznościowe, blogi i mikro-blogi a także najprostsze metody, w postaci znajomych z byłych miejsc pracy oraz ich znajomi.


Targi pracy, są jednym z najlepszych sposobów, na poznanie innych kontrahentów. Takie tragi dają możliwość spotkania w jednym miejscu bardzo wielu osób, do których inaczej nie mielibyśmy szans dotrzeć. Z tego powodu ważne jest profesjonalne i rzeczowe podejście do targów pracy, nie można marnować swoich szans udając się na nie.

Szkolenia kilkudniowe, dają możliwość poznania nowych grup ludzi o podobnym do nas kierunku biznesu. Jeszcze lepiej zrobisz jeżeli spróbujesz znaleźć kursy z UE które niekiedy są w całości lub w większości dofinansowywane, nie dość że zyskasz wiedzę, niewiele zapłacisz to dodatkowo poznasz nowych ludzi, z których ktoś być może okaże się twoim przyszłym kontrahentem. Liczą się przede wszystkim kontakty.

Różnego rodzaju jubileusze i gale, często przyciągają różnego rodzaju osoby związane z danym biznesem. Na takich imprezach okolicznościowych można niekiedy nawiązać znajomość z poważnymi graczami, lub z ich „ludźmi”. Jeżeli ktoś kto jest naszym potencjalnym celem zdobywa na takiej imprezie jakąś nagrodę lub wyróżnienie pogratulujmy mu, przedstawmy się, pozostańmy w jego pamięci. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie podejść do tej osoby, poprośmy być może jakiegoś wspólnego znajomego o przedstawienie.

Blogi, są świetnym miejsce na nawiązywanie kontaktów lub znalezienie współ-kontrahenta. Czasami wystarczy jeden uprzejmy komentarz lub interesująca wiadomość na czyimś blogu, aby zostać zapamiętanym, znaleźć wspólne zainteresowanie, lub zainteresować swoją działalnością. W tym wypadku należy jednak znać umiar, zbyt dużo wiadomości na blogu przedstawi nas jako „trolla” lub „freka”.

Znajomości z byłych miejsc pracy, często mogą okazać się nie ocenione. Nie zrywajmy więc kontaktów ze wszystkimi z byłego miejsca pracy. Piszmy czasami o prostych sprawach, składajmy życzenia, wysyłajmy ciekawe linki z wiadomościami. Skoro my zmieniliśmy pracę to może inny byli współpracownicy również, czasami może się okazać że u naszego potencjalnego kontrahenta mamy „swojego człowieka” a wtedy sprawa przedstawienia współpracy lub zainteresowania swoją osobą będzie znacznie łatwiejsza.

Portale społecznościowe, jednak wyspecjalizowane tak jak goldeline.pl czy profeo.pl, służą właśnie takim celom ja poznawanie innych przedsiębiorców lub mówiąc potocznie „biznesmenów”. Istnienie dużej ilości różnych grup ułatwiająca poszukiwania, ważnym jest jednak nie przeklejanie swojej oferty gdzie się da, ale poszukiwanie osób które potrzebują konkretnej pomocy i udzielanie im jej. W ten sposób zostaniemy zapamiętani, a przez to wyszukiwani przez innych użytkowników w razie zaistnienia konkretnej potrzeby na nasze usługi.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena