Informacje o kontrahencie
Jeżeli już określiliśmy czego szukamy u naszego przyszłego partnera oraz co mu jesteśmy w stanie zaoferować, należy rozpocząć „łowy”. Kiedy znajdziemy potencjalnego kontrahenta nie wahajmy się sprawdzić informacji o nim, jego NIP, REGON informacji w KRD. Bardzo istotne będzie sprawdzenie potencjalnego partnera biznesowego w KRS'ie.
Poszukiwania firmy/kontrahenta
Przede wszystkim należy zacząć od poszukiwań w internecie, na stronie wielu firmy jak również w całej sieci można dostać najistotniejsze informacje o tym czym się ona zajmuje, jakie ma cele, jak przedstawia się rozwój firmy od założenia do obecnego momentu czy już z kimś współpracują czy nie. Ważnym jest aby nasza inicjatywa i inicjatywa firmy pokrywały się i aby podobna inicjatywa nie była już wcielona w życie przez te firmę.
Marketing szeptany
To jedno z najprostszych rozwiązań, najtańszych i na nasze realia bardzo skutecznych w szczególności gdy poprosimy o polecenie np. osobę wspólnego znajomego.
Osobisty kontakt
Warto polegać na swojej własnej prezencji, charyzmie oraz relacjach interpersonalnych – o ile się je posiada; i osobiście udać się w miejsca gdzie na pewno będzie można spotkać partnerów biznesowych. Dużo firm na pewno będzie można spotkać na różne tematyczno-biznesowe wydarzenie, imprezy masowe, konferencje, gale, targi biznesowe etc. Na takich wydarzeniach warto nawiązywać kontakty nie tylko „z samą górą” czy „szychami” ale również z pracownikami mniejszych szczebli a w szczególności z pracownikami działu marketingu.
Oferta współpracy w 3 krokach
Oferta współpracy powinna składać się z 3 kroków przy czym bez znaczenie pozostaje czy z daną osobą wcześniej się już znamy czy też nie.
Przede wszystkim należy wysłać czytelne zaproszenie do współpracy w danym projekcie z opisem tego kim jesteśmy i czego szukamy, mailem, listem lub osobiście przedstawić sprawę.
Pu drugie musimy dostarczyć materiały reklamowe promujące nas i naszą firmę bądź organizację. Ważna jest informacja zawarta na materiałach jak również forma graficzna, atrakcyjna lecz nie przesłaniająca treści która jest częścią właściwą
Trzecim krokiem powinna być informacja bardziej szczegółowa o naszej firmie lub organizacji oraz szczegółowe przedstawienie projektu.