Do obowiązków wielu przedsiębiorców należy aktualizacja danych członków zarządu w KRS. Niedopełnienie tego obowiązku może wpakować w kłopoty właścicieli firm. Warto więc zadbać o to, aby przedsiębiorstwo było bezpiecznie.

Data dodania: 2016-12-20

Wyświetleń: 1024

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aktualizacja danych członków zarządu w KRS

Zacznijmy od początku, czym jest KRS?

KRS, czyli Krajowy Rejestr Sądowy funkcjonuje od stycznia 2001 roku. Powstał w zamian za dawniej działający rejestr handlowy. KRS daje możliwość pozyskania informacji na temat istniejących na rynku przedsiębiorców. Od 2012 roku można pobierać elektroniczne odpisy z KRS bezpłatnie.

Funkcje Krajowego Rejestru Sądowego

Po pierwsze: FUNKCJA INFORMACYJNA

KRS jest ogólnopolską bazą danych o podmiotach uczestniczących w obrocie gospodarczym.

Po drugie: FUNKCJA LEGALIZACYJNA

Dopiero wpis do KRS umożliwia dokonywania dalszych czynności prawnych związanych z rejestracją spółki.

Krajowy Rejestr Sądowy jest jawny. Oznacza to, że każdy ma dostęp do danych istniejących w bazie. Odpisy i wyciągi można pobierać w ekspozyturach Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego lub w Internecie.

KRS ONLINE

Od 2012 roku na strona Ministerstwa Sprawiedliwości działa wyszukiwarka podmiotów istniejących w bazie Krajowego Rejestru Sądowego. Umożliwia ona pobranie dokumentu zawierającego dane na temat przedsiębiorców oraz stowarzyszeń.

Aktualizacja danych w Krajowym Rejestrze Sądowym w pigułce

Ile czasu mamy na dokonanie zmian?

Informacja na temat tego w jakim czasie powinniśmy dokonać aktualizacji danych w KRS jest zawarta w otrzymanym przez nas postanowieniu z KRS. Najczęściej jest do 7 lub 14 dni. Jeżeli nie została podana informacja na ten temat to obowiązuje termin tygodniowy.

W jaki sposób?

Złożenie wniosku o rejestrację zmian w KRS może nastąpić przez Internet. Istnieje specjalny panel do składania wniosków do KRS uruchomiony na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.

Warunki:    

- dysponowanie bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, który występuje w rejestrze Narodowego Centrum Certyfikacji,

- wszystkie dokumenty dołączone do wniosku muszą mieć podpis elektroniczny i występować w jednym z wymienionych formatów: pdf (z możliwością wydruku), doc, rtf, odt, txt.

Aktualizacja danych członków zarządu w KRS -opłaty

Aktualizacja danych w KRS związana jest z opłatami sądowymi, które wynoszą:

* 150 zł – w przypadku stowarzyszenia

* jeżeli organizacja ma zarejestrowaną działalność gospodarczą – 250 zł(opłaty sądowe) + 250 zł za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym

Wielu przedsiębiorców nie posiada odpowiedniej wiedzy, aby przejść bezpiecznie przez całą procedurę aktualizacyjną. Z tego powodu lepiej powierzyć cały proces w ręce ekspertów, którzy dzięki znajomości przepisów prawnych dokonają aktualizacji w krótkim czasie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena